کابل‌ کشی نامناسب پتانسیل یک مرکز داده را مختل می‌کند

کابل کشی نامناسب

کابل کشی از بخش‌های اساسی یک دیتاسنتر تلقی می‌شود. سیستم کابل کشی ساخت یافته به یک زیرساخت با ماهیت مادی برای مبادله‌ اطلاعات در شبکه‌های کامپیوتری، مخابراتی و یا شبکه‌های اطلاع رسانی اطلاق می‌شود. در مقابل آن کابل‌ کشی نامناسب، کار مرکز داده را مختل می‌کند.

تلفیقی از کابل‌های مسی و فیبرهای نوری در پیوندی نظام مند، زیرساختی را تشکیل خواهند داد که در آن ترافیک داده، صدا و تصویر جریان می‌یابد. مدیریت کابل شبکه در مرکز داده می‌تواند تفاوت زیادی در عملکرد کلی یک کسب و کار ایجاد کند. اما اغلب اوقات این کار پیچیده نادیده گرفته می‌شود و متخصصان فناوری اطلاعات در عوض توجه خود را به مسوولیت‌های دیگر معطوف می‌کنند. با افزایش پیچیدگی سیستم‌ها و افزایش تقاضا برای امکانات فناوری اطلاعات، زمان آن فرا رسیده است که شرکت‌ها مدیریت کابل مرکز داده خود را در اولویت قرار دهند.

اگر ترجیح می‌دهید به حرفه‌ای‌ها اجازه دهید این کار را انجام دهند، متخصصان شرکت فراز شبکه کارنو، جهت اجرای پروژه اتاق سرور و کف کاذب و کلیه تجهیزات مورد نیاز، درخدمت شما هستند. با مدیریت بهتر کابل، سیستم‌های خود را از شلوغی و پیچیدگی خلاص کنید و از مزایای آن شگفت زده شوید.

 

1. زیرساخت مرکز داده خود را با مدیریت کابل طراحی کنید

اگر در حال طراحی شبکه خود هستید، مدیریت کابل مرکز داده را یکی از اولویت‌های اصلی خود قرار دهید. در حالی که برنامه‌های خود را برای زیرساخت‌ها کنار هم می‌گذارید تا از کابل‌ کشی نامناسب جلوگیری کنید؛ از خود بپرسید که آیا قصد دارید از سوئیچینگ، رک بالا و حد وسط استفاده کنید یا خیر و چه نوع کابلی مناسب دیتاسنتر شماست؟ با قراردادن سوالاتی مانند این در سرلوحه ذهن خود، حین برنامه ریزی، مدیریت کابل مرکز داده را بهتر از پیش خواهید کرد.

 

2. نقشه کابل کشی‌های جدید

این مورد ممکن است به نظر یک نکته واضح به نظر برسد، اما اغلب شرکت‌ها در نقشه کابل کشی جدید خود اشتباه می‌کنند، این کار در آینده به سازمان کابل‌ها آسیب زیادی وارد کند. بنابراین، ما همیشه توصیه می‌کنیم که متخصصان فناوری اطلاعات همه چیز را در مورد تهیه نقشه کابل کشی، از انواع کابل و اتصالات گرفته تا ارتفاع رک و الزامات خاص این تاسیسات، مستند کنند تا اطمینان حاصل شود که خطرات خرابی به حداقل می‌رسد. رسم نمودارها می‌توانند کمک بزرگی باشد و به همه کسانی که روی سیستم کار می‌کنند این امکان را می‌دهد تا اتصالات را به راحتی تجسم کنند.

مشکلات مدیریت کابل

3. در مورد الزامات نصب کابل جدید فکر کنید

کابل‌ کشی نامناسب می‌توانند به‌طور قابل‌توجهی پتانسیل یک سیستم را مختل کنند و برای کسانی که روی سیستم کار می‌کنند و اطلاعات سیستم خطراتی را به وجود آورد. به همین دلیل است که همیشه ارزش دارد در مورد طول دقیق کابل‌های مورد نیاز قبل از انجام هر گونه برنامه نصب فکر کنید و برنامه ریزی صحیحی انجام دهید.

با انجام این کار، از داشتن کابل‌های طولانی غیر ضروری که می‌تواند به سرعت تنظیمات را به هم بریزد، جلوگیری می‌کنید. همچنین شما با اجتناب از داشتن کابل‌های خیلی طولانی، در هزینه خود صرفه جویی خواهید کرد. مزایای زیست محیطی در استفاده از طول دقیق کابل‌ها وجود دارد که باعث می‌شود، مس کمتری هدر رود.

 

4. برنامه‌ریزی کنید و به آن پایبند باشید

وقتی نوبت به نصب و کابل کشی می‌رسد، مطمئن شوید که برنامه‌ای در ذهن دارید و دستورالعمل‌هایی را برای هرکسی که ممکن است در آینده نیاز به دسترسی به آنها داشته باشد، ثبت کرده‌اید. به خاطر داشته باشید که کارها ممکن است همیشه توسط افراد یکسان انجام نشوند، بنابراین داشتن سابقه روشنی از نحوه کار و نحوه سازماندهی اتصالات شما مفید است. از نرم‌افزار مدیریت مرکز داده (DCIM)، برای کمک به این قضیه استفاده کنید و مطمئن شوید که اطلاعاتی از پروژه را برای در دسترس بودن تکنیسین‌ها ذخیره‌سازی کرده‌اید.

 

5. به سازگاری فکر کنید

وقتی نوبت به نصب کابل‌ها می‌رسد، به فواصل فیزیکی اتصالات توجه کنید؛ اما نباید  توجه شما تنها به این نکته باشد، بلکه سازگاری نیز مهم است و با فکر کردن در مورد این دو عامل با یکدیگر است که می‌توانید یک سیستم سازمان‌یافته‌ و توانمند ایجاد کنید. نرم‌افزار مدیریت مرکز داده به شما کمک می‌کند تا گزینه‌ها را با توجه به سازگاری محدود کنید و از مشکلات رایج مانند استفاده از رک‌هایی که تعداد کانکتورهای مورد نیاز شما را ندارند، اجتناب کنید.

 

6. محیط‌ خود را برای آینده محافظت کنید

تقاضا برای سیستم‌های IT با سرعت زیاد در حال رشد است، زیرا کسب‌وکارها فرآیندهای دیجیتال پیچیده‌تری را برای رشد بیشتر معرفی می‌کنند. در نتیجه، تیم‌های فناوری اطلاعات باید به دقت در مورد چگونگی محافظت از سیستم‌های خود در آینده فکر کنند تا اطمینان حاصل شود که تنظیمات کنونی، پتانسیل رشد شرکت را در طول زمان کاهش نمی‌دهد. هنگامی که به مدیریت کابل مرکز داده خود فکر می‌کنید، جهت نیازهای فعلی و الزامات آینده کسب و کارتان نیز برنامه ریزی کنید تا از صرف هزینه و زمان بیشتر جلوگیری شود. به این ترتیب، سیستم‌های شما همیشه برای پاسخگویی به تقاضاهای رو به رشد شرکت در دسترس خواهند بود.

مدیریت موثر کابل در مرکز داده می‌تواند در توانایی یک شرکت برای رشد تفاوت ایجاد کند. همانطور که برای مرکز داده خود برنامه‌ریزی می‌کنید، مدیریت کابل‌ها را در اولویت قرار دهید تا مطمئن شوید که سیستم‌های شما توسط کابل‌های بهم ریخته یا فقدان دستورالعمل‌های واضح برای کسانی که به آنها نیاز دارند متوقف نمی‌شوند.

شرکت تجهیزات شبکه کارنو

سخن آخر درمورد کابل‌ کشی نامناسب

متخصصان شرکت فراز شبکه کارنو از بهترین امکانات و تجربه در مدیریت کابل استفاده می‌کنند تا کابل‌ها در دیتاسنتر و رک شما مرتب و منظم سازماندهی شود.

شرکت فنی و مهندسی کارنو می‌تواند به شما برای هر نوع نصب کابل کشی ساخت یافته اتاق سرور کمک کند. به یاد داشته باشید که نصب و کابل‌کشی شبکه در زیرساخت شبکه بسیار حائز اهمیت است و این کار باید ایمن، کارآمد و مؤثر انجام شود.

شما می‌توانید همین الآن با مشاوران و کارشناسان شرکت ما تماس گرفته و در مورد خرید کابل شبکه لگراند هر سؤالی را که دارید مطرح نمائید. همچنین می‌توانید برای اطلاع از قیمت کابل شبکه با ما تماس بگیرید. امید است که از این مقاله لذت برده باشید. منتظر به‌روزرسانی‌های بعدی ما باشید و نظرات، انتقادات و سؤالات خود را در قسمت دیدگاه این محتوا با ما به اشتراک بگذارید.