انواع پچ پنل و کاربرد آن‌ها

انواع پچ پنل

ما در این مقاله قصد داریم که در مورد پچ‌ پنل‌ها، اطلاعاتی را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم تا بعد از خواندن این محتوا بتوانید به راحتی پچ پنل مورد نیاز خود را خریداری نمائید.

بنابراین، در ابتدای مقاله پچ پنل را برای شما تعریف می‌نمائیم و پس از آن به کاربرد و انواع پچ پنل اشاره خواهیم کرد. در ادامه با ما همراه باشید.

پچ پنل و کاربرد آن:

پچ پنل‌ها قطعات سخت‌افزاری‌ هستند که از چندین پورت تشکیل شده‌اند و از تجهیزات شبکه به حساب می‌آیند. این قطعاتِ مستطیل شکل، رابطی هستند که بین نقاط انتهایی کابل‌های شبکه و تجهیزات شبکه همچون: روتر، هاب و غیره قرار می‌گیرند.

این دستگاهای مستطیل شکل، برای فضای درون رک طراحی شده‌اند. به یاد داشته باشید که پچ پنل‌ها در تعداد پورت با یکدیگر متفاوت هستند و شما باید با توجه به نیاز شبکه‌ی خود آن‌ها را خریداری نمائید.

این سخت افزار با نام‌های دیگری نیز شناخته می‌شود. از جمله:

patch bay،patch field یا patch jack.

پورت‌های پچ پنل برای قرار دادن کابل‌های اترنت در یک شبکه‌ی سازمانی پیکربندی شده‌اند. در یک شبکه‌ی سازمانی، یک پچ پنل به عنوان نوعی تابلوی برق ثابت عمل می‌کند و از کابل‌ها برای اتصال کامپیوترهای شبکه در یک شبکه LAN و به خطوط خارج از جمله: اینترنت یا سایر شبکه‌های گسترده (WAN) استفاده می‌کند. پچ پنل‌ها همچنین می‌توانند برای اتصال و مدیریت کابل‌های فیبر نوری استفاده شوند.

انواع پچ پنل:

همانطور که گفته شد پچ پنل‌ها از تعداد پورت‌های متفاوتی برخوردار هستند. پنل‌های 48 پورت، 24 پورت و 12 پورت از رایج‌ترین آن‌ها می‌باشند. پچ پنل‌ها همچنین برای مشخصات کابل‌های خاص مانند: کابل‌های Cat 5E، Cat 6، Cat 6A و Cat 7 طراحی شده‌‎اند. پچ پنل‌های خاصی نیز برای کابل‌های جفت تابیده بدون محافظ (UTP) و جفت تابیده‌ی شیلددار وجود دارد که بسته به نیاز خود می‌توانید آن‌ها را تهیه نمائید.

به طور کلی انواع پچ پنل‌ها به ساختار آن‌ها بستگی دارد. از همین جهت، پچ پنل یا از نوع ماژولار و یا از نوع غیرماژولار می‌باشد.

پچ پنل ماژولار:

پچ پنل ماژولار به گونه‌ای طراحی شده است که در صورت خرابی هر پورت، فقط کافیست که کیستون مربوطه را جدا نمائید. پورت‌هایی که در این محصول وجود دارد از انواع مختلف SFTP، UTP و STP می‌باشد.

پچ پنل غیر ماژولار:

پچ پنل غیر ماژولار به گونه‌ای طراحی شده است که نمی‌توان از هر نوع پورتی در آن استفاده نمود.

پچ پنل‌ها در مقابل سوئیچ‌ها:

یک پچ پنل به جز اینکه به عنوان یک اتصال دهنده عمل می‌کند، هیچ عملکرد دیگری را انجام نمی‌دهد.اما، یک سوئیچ شبکه، مشتریان را در یک شبکه به هم متصل می‌کند تا آن‌ها را به دسترسی به اینترنت، اشتراک گذاری داده‌ها و انجام سایر عملکردها قادر سازد.

در برخی از موارد، تجهیزات سوئیچینگ را می‌توان به عنوان جایگزینی برای پچ پنل‌ها استفاده کرد. با این حال، تجهیزات سوئیچینگ که قابلیت‌های پچ پنل‌ها را شبیه سازی می کنند، می‌توانند گران‌تر از واحدهای پچ پنل باشند.

انواع پچ پنل,پچ پنل 24 پورت cat6,انواع پچ پنل,

انواع پچ پنل‌های شرکت فنی و مهندسی کارنو:

شرکت فنی و مهندسی کارنو که به فروش تجهیزات شبکه و اجرای شبکه می‌پردازد، پچ پنل‌های زیر را به مشتریان خود ارائه می‌دهد. از جمله:

  • پچ پنل 24 پورت CAT6 STP لگراند همراه با کیستون.
  • پچ پنل 24 پورت CAT6 UTP لگراند همراه با کیستون.

اکنون در ادامه به توضیح هر یک از این پچ پنل‌ها می‌پردازیم.

پچ پنل 24 پورت CAT6 STP لگراند همراه با کیستون:

پچ پنل 24 پورت لگراند طبق استاندارد CAT6 ساخته شده است. پچ پنل 24 پورت CAT6 STP لگراند می‌تواند انتقال داده را تا سرعت 10 گیگ بر ثانیه پشتیبانی کند. پهنای باند آن نیز 250 مگاهرتز می‌باشد.

این پچ پنل برای کابل‌های SFTP و FTP مناسب می‌باشد. کیستون‌های به کار رفته در آن از نوع شیلد دار می‌باشد و در برابر تداخلات الکترو مغناطیسی و نویزها مقاوم است. شما می‌توانید این پچ پنل را بدون نیاز به هیچ پیچ و مهره‌ای در درون رک قرار دهید. جنس این محصول از آلومینیوم می‌باشد و از مقاومت بسیار بالایی برخوردار است.

شما می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما تماس بگیرید.

پچ پنل 24 پورت CAT6 UTP لگراند همراه با کیستون:

این پچ پنل نیز همانند پچ پنل 24 پورت CAT6 STP از برند لگراند می‌باشد و از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است. این محصول قابلیت نصب 24 کیستون را دارد و کیستون‌های آن از دسته‌ی CAT6 می‌باشد. سرعت انتقال داده در این محصول 10 گیگابیت و پهنای باند آن نیز 250 مگاهرتز است. این نوع از پچ پنل در برابر نویزها و تداخلات الکترومغناطیسی مقاومت ندارد و در صورت تداخلات الکترومغناطیسی شبکه با مشکل مواجه خواهد شد؛ زیرا کیستون‌های آن بدون شیلد هستند و در برابر این تداخلات محافظت نشد‌ه‌اند. شما می‌توانید این محصول را برای کابل‌ها یا تجهیزاتی که در دسته‌ی UTP قرار می‌گیرند، استفاده نمائید.

برای کسب اطلاعات بیشتر از این پچ پنل می‌توانید با کارشناسان شرکت ما تماس بگیرید.

پچ پنل 24 پورت cat6,انواع پچ پنل,پچ پنل 24 پورت cat6,

استفاده از پچ پنل چه مزایایی دارد:

پچ پنل از مزایای زیادی برخوردار است. در این قسمت به توضیح این مزایا می‌پردازیم.

  • چنانچه کاربری به شبکه اضافه گردد، شما با استفاده از Pach Panel به راحتی می‌توانید شبکه‌ی خود را سازمان‌دهی کنید. اما در صورتی که از پچ پنل استفاده نکنید، توسعه دادن شبکه به سادگی انجام نمی‌شود.
  • استفاده از پچ پنل باعث می‌شود که بدون مراجعه نمودن به رک سرور، بتوانید انتقال سرور از یک سوئیچ به سوئیچ دیگر را انجام دهید.
  • در صورتی که عیب و اختلالی در شبکه وجود داشته باشد، با استفاده از پچ پنل می‌توان به راحتی شبکه را عیب‌یابی نمود.
  • هنگامی که در شبکه نیاز به تغییر سوئیچ ها و یا جداسازی یک کلاینت از سوئیچ باشد، در صورت وجودPatch Panel ، این کار به آسانی صورت می‌گیرد.
  • اگر کاربری قصد اتصال به یکی از سیستم‌های سرور را داشته باشد، می‌تواند بدون نیاز به کابل کشی و از طریق پچ پنل این کار را انجام دهد.

خرید پچ پنل:

در ابتدا برای خریدن پچ پنل بهتر است که از مشاورانی که در این زمینه به فعالیت می‌پردازند، کمک بگیرید. دریافت اطلاعات لازم به شما کمک خواهد کرد تا پچ پنلی که با نیاز شبکه‌ی شما سازگاری دارد را تهیه نمائید. برای خریداری پچ پنل باید به سرعت و پهنای باند شبکه نیز دقت نمائید. به یاد داشته باشید که اگر می‌خواهید شبکه‌ی شما از عملکرد بهتری برخوردار باشد باید از تجهیزاتی که با یکدیگر هماهنگی و سازگاری دارند استفاده نمائید. در واقع تجهیزاتی که با یکدیگر هم ‌نوع و هم گروه هستند.

قیمت پچ پنل نیز به نوسانات بازار، نوع و ساختار آن بستگی دارد.

سخن آخر:

این محتوا همچنان ادامه دارد. بنابراین، منتظر به‌روزرسانی‌های بعدی ما باشید تا در روزهای آتی به معرفی بیشتر انواع پچ پنل بپردازیم. امید است که از خواندن این مقاله لذت برده باشید. شما می‌توانید سؤالات، پیشنهادات و انتقادات خود را در دیدگاه این مقاله با ما به اشتراک بگذارید.