معرفی اتصالات ترانکینگ

اتصالات ترانکینگ

ما در مقاله‌ی امروز قصد داریم که به معرفی اتصالات ترانکینگ بپردازیم. البته قبل از آن به توضیح ترانکینگ و کاربرد آن خواهیم پرداخت. بنابراین، اگر می‌خواهید با این محصول و کاربرد و اتصالات آن آشنا شوید، تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

چرا ترانکینگ‌ها ساخته شدند:

در زمان‌های گذشته جهت سیم‌کشی و کابل‌کشی، معضلات خاصی وجود داشت. به عنوان مثال: سیم‌ها و کابل‌ها در معرض دید عموم قرار می‌گرفتند و این موضوع می‌توانست به نامرتب شدن محیط بینجامد. علاوه بر آن، دیده شدن کابل‌ها و سیم‌ها، منجر به کاهش امنیت می‌شد و افراد سودجو می‌توانستند به راحتی سیم‌ها و کابل‌ها را قطع نمایند. حتی گاهی این اتفاق بدون هیچ قصدی رخ می‌داد و افراد به علت مرتکب شدن خطاهای انسانی، باعث قطع شدن سیم‌ها و کابل‌ها میشدند. در نتیجه، وجود تمامی این چالش‌ها منجر به ساخت ترانکینگ‌ها شد.

ترانکینگ چیست:

ترانکینگ، محفظه‌ای است که سیم‌ها و کابل‌ها به راحتی و با نظم درون آن قرار می‌گیرند. استفاده از ترانک منجر به نظم و زیبایی محیط می‌شود؛ چرا که شما دیگر مجبور به دیدن سیم‌ها و کابل‌های رها شده در کناره‌های دیوار نخواهید بود. علاوه بر آن ترانک‌ها از آسیب رساندن به کابل‌ها وسیم‌ها جلوگیری می‌نمایند.

در نتیجه می‌توان گفت کاربرد ترانکینگ به شرح زیر می‌باشد. از جمله:

  • حفاظت از سیم‌ها و کابل‌ها
  • نظم بخشی به محیط

ویژگی و مزایای ترانک:

ترانک‌ها بر خلاف داکت‌ها دارای قابلیت‌های بیشتری می‌باشند. به عنوان مثال: ترانک‌ها از قابلیت نصب پریز برق، پریز شبکه و پریز تلفن بر روی خود برخوردار هستند.

همچنین ترانکینگ‌ها از ماژولار بودن برخوردار هستند، یعنی شما به سادگی می‌توانید تعداد پریزهای روی آن و مکان آن را تغییر دهید.

علاوه بر آن شما می‌توانید حجم گسترده‌تری از کابل‌ها و سیم‌ها را درون ترانکینگ‌ها قرار دهید؛ چرا که درون آن‌ها پارتیشن بندی شده است و به شما این امکان را می‌دهد تا هر یک از کابل‌ها را در جایگاه مخصوص به خود قرار دهید.

قابل ذکر است که گزینه‌ی پارتیشن بندی درون ترانکینگ‌ها منجر شده است که بدون ایجاد نویز و تداخل‌های الکترومغناطیسی، امکان سیم‌کشی و کابل‌کشی هم‌زمان در مسیرهای مشترک فراهم گردد.

اتصالات ترانکینگ,زاویه‌ی تخت,سه راهی,

 

معرفی اتصالات ترانکینگ:

اکنون در این قسمت قصد داریم که به معرفی اتصالات ترانکینگ پرداخته و کاربرد هر یک را برای شما توضیح دهیم.

اتصالات ترانکینگ که آن را با نام قطعات ترانکینگ نیز می‌شناسیم به شرح زیر می‌باشد. از جمله:

  • پارتیشن
  • زاویه‌ی داخلی
  • زاویه‌ی خارجی
  • زاویه‌ی تخت
  • سه راهی
  • مسدود کننده
  • قطعه‌ی اتصال بدنه
  • قطعه‌ی اتصال درب
  • درب سخت و نرم ترانکینگ
  • کادر 2 ماژول
  • کادر 4 ماژول
  • کادر 6 ماژول
  • کادر 8 ماژول

اکنون در ادامه، هریک از موارد بالا را به شما توضیح می‌دهیم.

پارتیشن:

همانطور که در ابتدا توضیح دادیم، پارتیشن‌ها در داخل ترانکینگ‌ها کار شده‌اند و منجر به جداسازی سیم‌ها و کابل‌ها از یکدیگر می‌شوند. به عبارت دیگر، پارتیشن بندی منجر به مدیریت کابل‌ها شده و شما می‌توانید از چندین کابل در یک ترانکینگ استفاد نمائید؛ زیرا آن‌ها به واسطه‌ی پارتیشن از یکدیگر جدا می‌شوند.

زاویه‌ی داخلی:

شما می‌توانید از این اتصال برای گوشه‌های 90 درجه‌ی داخلیِ روی دیوار استفاده کنید.

زاویه‌ی خارجی:

این اتصال نیز برای گوشه‌های 90 درجه‌ی بیرونی بر روی دیوار مورد استفاده قرار می‌گیرد.

زاویه‌ی تخت:

زاویه‌ی تخت منجر به اتصال دو شاخه‌ی مجزا از ترانک شده و آن‌ها را به صورت 90 درجه به یکدیگر متصل می‌نماید و اینگونه کابل‌ها و سیم‌ها می‌توانند به مسیر خود ادامه دهند.

سه راهی:

سه راهی قطعه‌ای است که در زمان وجود انشعابات در مسیرهای عبور ترانک مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مسدود کننده:

مسدود کننده، قطعه‌ای است که ابتدا و انتهای ترانک را می‌بندد.  شما با استفاده از مسدود کننده‌ها علاوه بر زیبا کردن بیش از پیش ترانک خود، می‌توانید ایمنیِ تجهیزاتِ داخلِ آن را نیز افزایش دهید.

قطعه اتصال بدنه:

یکی دیگر از قطعات و اتصالات ترانکینگ، قطعه‌ی اتصال بدنه می‌باشد. شما زمانی به این اتصال دهنده نیاز پیدا خواهید کرد که بخواهید ترانک خود را در متراژ بالاتر از 2 متر نصب نمائید.

در واقع این قطعه به شما چنین امکانی را می‌دهد که ترانک‌هایی را با متراژ 2 متر به بالا راه‌اندازی نمائید.

قطعه اتصال درب:

این قطعه برای زمانی مورد استفاده قرار می‌گیرد که دو درب ترانک در یک راستا به یکدیگر متصل ‌شوند. در چنین شرایطی شما می‌توانید از یک قطعه‌ی اتصال درب برای پر کردن فضای خالیِ بین دو درب استفاده نمائید.

کادر ماژول‌,مسدود کننده‌,اتصالات ترانکینگ,

درب سخت و نرم ترانکینگ:

درب‌ها برای قرارگیری بر روی ترانک‌ها طراحی شده‌اند و شما می‌توانید این درب‌ها را در دو نوع نرم یا سخت تهیه نمائید. درب‌های سخت بر خلاف درب‌های نرم، جداسازی سخت‌تری از ترانک خواهند داشت. در نتیجه درب‌های نرم بهتر هستند؛ چرا که به راحتی از ترانک جدا شده و علاوه بر آن از انعطاف زیادی برخوردار می‌باشند. انعطاف‌پذیری در این قطعه منجر شده است که درب در زمان جداسازی از ترانکینگ‌ها، حالت خود را حفظ کرده و از دست ندهد.

کادر ماژول:

کادر ماژول‌ ها، یکی دیگر از قطعات پر کاربرد در ترانکینگ‌ها هستند.

قطعه‌ی کادر ماژول جهت نصب کلید و پریز بر روی ترانک مورد استفاده قرار میگیرد. سمت بیرونی کادر ماژول سفید بوده که در معرض دید می‌باشد و سمت سیاه رنگ آن در درون بدنه‌ی ترانک قرار می‌گیرد. شما می‌توانید از داخل این کادرها، کلیدها و پریزهای برق را نصب نمائید.

کادر ماژول‌ها شامل: 2، 4، 6 و 8 ماژول هستند. شما باید با توجه به نیاز خود آن‌ها را تهیه نمائید. لازم به ذکر است که توضیحات کامل این اتصالات در قسمت محصولات سایت آورده شده است. پس شما می‌توانید برای آشنایی بیشتر به قسمت معرفی محصولات سایت رفته و یا با کارشناسان ما تماس بگیرید.

برند اتصالات ترانکینگ:

اتصالات ترانکینگ، جزء قطعات پسیو شبکه محسوب می‌شوند. بنابراین این سوال مطرح می‌شود که بهتر است اتصالات ترانکینگ خود را از چه برندی تهیه نمائیم؟

شما می‌توانید از برندهای البرز یا لگراند استفاده کنید. البته بهتر است که قبل از خرید با کارشناسان شرکت ما تماس بگیرید. اینگونه ما می‌توانیم با توجه به نیازتان، بهترین گزینه‌ها را به شما پیشنهاد دهیم.

سخن آخر:

شما می‌توانید تمامی سوالات خود را در قسمت دیدگاه این مقاله از ما بپرسید تا در اسرع وقت به سوالات شما پاسخ دهیم. همچنین در صورت دریافت مشاوره و خرید ترانک البرز و ترانک لگراند، می‌توانید همین الان با کارشناسان ما تماس حاصل فرمائید.

اُمید است که این مقاله برای شما راضی کننده بوده باشد. منتظر محتویات و به‌روزرسانی‌های بعدی ما باشید.