آموزش نصب کیستون شبکه

آموزش نصب کیستون

آموزش نصب کیستون شبکه به چه صورت انجام می گیرد؟ ما در مقاله ی پیش رو مراحل و آموزش نصب کیستون را به صورت گام به گام  برایتان گردآوری کرده تا در صورت نیاز بتوانید به نصب کیستون بپردازید. به یاد داشته باشید که نصب این قطعه بسیار کاربردی است، پس در ادامه با ما همراه شوید تا در این زمینه اطلاعات لازم را کسب نمائید.

برای خرید انواع تجهیزات شبکه با قیمت رقابتی با کارشناسان کارنو تماس بگیرید:

021-88486300

051-37603760

آموزش نصب کیستون شبکه

وقتی شما در یک پروژه قصد داشته باشید که باکس کیستون نودی را برای شبکه ایجاد نمائید و یا بین کابل کشی مجبور به افزایش طول کابل شوید نمی توانید به عوض کردن کل کابل شبکه بپردازید.

از همین جهت بعضی مواقع باید قطعاتی را مورد استفاده قرار دهید که از طریق آن کابل های شبکه را افزایش داده و به یکدیگر متصل نمائید؛ این قطعات کاربردی کیستون ها هستند.

اگر از کیستون ها در نود ها استفاده شود به همراه باکس به کار خواهند رفت که در این صورت به آن پریز شبکه نیز گفته می شود.

همانطور که اشاره شد، ما در این مقاله قصد داریم که طریقه ی نصب کیستون و یا کیستون زدن را آموزش بدهیم. برای این کار در ابتدا باید به معرفی ابزارهای لازم جهت انجام این کار بپردازیم. پس در ادامه با ما همراه باشید.

ابزارهای لازم برای نصب کیستون

ابزارهای لازم برای نصب کیستون شبکه به شرح زیر می باشند:

  • پانچ شبکه:

اولین ابزار مورد نیاز پانچ شبکه خواهد بود. پانچ ها دارای انواع گوناگونی هستند؛ اما شما می توانید برای نصب کیستون شبکه از یک پانچ ساده استفاده نمائید.

آموزش نصب کیستون,آموزش نصب کیستون شبکه,پانچ شبکه,

  • سیم چین

ابزار بعدی که به آن نیاز پیدا خواهید کرد سیم چین می باشد.

پریز شبکه,تست کیستون,کیستون زدن,

  • کابل لخت کن

کابل لخت کن ابزار دیگری است که در نصب کیستون شبکه به ما کمک خواهد کرد. همانطور که از نام این ابزار مشخص است، که به لخت کردن کابل ها می پردازد.

آموزش نصب کیستون,آموزش نصب کیستون شبکه,پانچ شبکه,

  • کابل

ما برای نصب کیستون (چه کیستون شبکه لگراند و یا دیگر برند ها) نیازمند تعدادی کابل خواهیم بود و باید در ابزارهای خود آن را به کار گیریم.

  • کیستون

و در نهایت کیستون نیز اصلی ترین ابزار خواهد بود. البته باید در نظر داشته باشید که کیستون های متفاوتی وجود دارند و ما می توانیم با توجه به نیاز خود کیستون مورد نظر را انتخاب نمائیم.

در اینجا برای مثال ما می توانیم از نوعی کیستون استفاده کرده که هم قابلیت استفاده ی تکی را داشته و هم بتوان در پچ پنل ها از آن استفاده نمود.

آیا کیستون ها از نظر ظاهری مشابه یکدیگر می باشند؟

نکته ای که باید در این قسمت به آن بپردازیم این است که کیستون ها از نظر ظاهری با یکدیگر متفاوت هستند؛ اما شما می توانید برچسب رنگ را در تمامی کیستون ها مشاهده نمائید.

اکنون که هدف این مقاله آموزش نصب کیستون می باشد باید به شما بگوئیم که در هنگام نصب کیستون باید به رنگ بندی ای که در پشت کیستون ها وجود دارد، دقت کرده و نوع سیم بندی شبکه را با توجه به این موضوع جلو ببرید.

سیم بندی کیستون ها

کیستون ها اکثرا دارای سیم بندی A و B می باشند.

وقتی شما کیستون کلاس B رو انتخاب می نمائید، رنگ هایی که به شما داده خواهد شد با چیزی که در سوکت زدن به کار می رود متفاوت خواهد بود؛ ولی مکانیزم خود کیستون کلاس B بدین گونه می باشد که از سمت سفید، نارنجی، نارنجی چیده می شود تا در نهایت به رنگ قهوه ای برسد.

در مرحله ی بعدی کاری که باید انجام شود سوکت زدن خواهد بود. برای این کار در ابتدا کابل مورد نظر را به اندازه ی 3 الی 4 سانتی متر لخت کرده و بعد از آن که روکش کابل را در آوردیم یک الکتریک و رشته ی ابریشمی نگهدارنده را به صورت کامل از کابل جدا خواهیم کرد.

سپس رشته هایی را که به صورت دوبل به کار رفته را از یک دیگر جدا نموده و به شانه (صاف) کردن آن ها خواهیم پرداخت. در مرحله ی بعدی، بر اساس رنگ کیستون ها به کار چینش می پردازیم؛ در واقع لیبل های رنگ کمک خواهند کرد تا ترتیب چینش ها را رعایت نمائیم.

در کیسون مثال زده شده؛ ردیف وسط ما کلاس B خواهد بود. بنابراین، رنگ ها به شرح زیر می باشند:

از سمت راست و بالا: رنگ سبز و سفید، سبز

از سمت چپ: آبی و سفید، آبی

از سمت راست پائین: قهوه ای و سفید، قهوه ای

و از سمت چپ پائین: نارنجی و سفید، نارنجی.

نکته:

در نظر داشته باشید که چینش رنگ رشته ها در کیستون های مختلف متفاوت می باشند. پس در هنگام نصب کیستون شبکه از لیبل رنگ سوکت مورد نظر تبعیت نمائید.

در چه هنگام باید از پانچ استفاده نمود؟

بعد از چینش رنگ ها باید از پانچ استفاده نمود. این ابزار کمک خواهد کرد تا رشته ها در سرجای خود فیکس شوند. خیلی از پانچ ها چنین قابلیتی را دارند که همزمان با پانچ کردن اضافات رشته ها را نیز قطع نمایند.

در نهایت که نصب کیستون پایان یافت، باید از قطعه ی جانبی ای استفاده نمود تا با استفاده از آن کابل ها در جایگاه خود قرار گرفته و محکم تر شوند.

این قطعه از تیغه های پلاستیکی ای برخوردار بوده که باعث فیکس شدن رشته ها می شوند.

تست کیستون

بعد از نصب کیستون شبکه، یک طرف کیستون حالت مادگی پیدا خواهد کرد. از همین جهت باید به تست کیستون مورد نظر بپردازیم. شیوه این تست به شرح زیر می باشد:

در ابتدا برای انجام تست از یک کابل پچ کورد و یا کابل شبکه ی آماده استفاده خواهیم کرد. سپس یک طرف آن را به کیستون زده و طرف دیگر کابل که به کیستون نصب شده است را به سوکت وصل خواهیم کرد. در نهایت یک طرف کابل پچ کورد به یک دستگاه زده می شود و از این طریق تست کیستون مورد نظر صورت می گیرد.

سخن آخر:

استفاده از کیستون ها در پروژه های شبکه باید با دقت بسیار بالایی صورت گیرد. به یاد داشته باشید که انجام این کار روی پهنای باند و سرعت انتقال داده ها تاثیر بسزایی می گذارد.

امید است که محتوای ارائه شده و آموزش نصب کیستون شبکه برای شما مفید بوده باشد.

منتظر مقالات و آموزش های بعدی ما باشید.