خرید تجهیزات شبکه مشهد

تجهیزات شبکه مشهد

همانطور که می‌دانید در جهان امروز شبکه، نقش بسیار مهمی را ایفا می‌کند و ما برای راه ‌اندازی شبکه باید تجهیزاتی را خریداری نمائیم. تجهیزات شبکه مشهد کلمه کلیدی‌ای می‌باشد که در موتور جست‌و‌جو گر گوگل بسیار سرچ شده است.

این موضوع نشان دهنده‌ی این است که افراد زیادی به دنبال خرید تجهیزات شبکه در مشهد هستند. به همین علت ما تصمیم گرفته‌ایم که مقاله‌ی امروز را به معرفی تجهیزات شبکه اختصاص دهیم.

بنابراین، اگر در مشهد به دنبال تجهیزات شبکه هستید، می‌توانید همین الان تلفن را برداشته و با شماره‌های گذاشته شده در داخل سایت تماس بگیرید و پس از دریافت مشاوره‌های لازم، محصولات مورد نیاز خود را تهیه نمائید.

اکنون در ادامه با ما همراه باشید.

تعریف شبکه:

در فناوری اطلاعات، یک شبکه به عنوان اتصال حداقل دو سیستم رایانه‌ای از طریق کابل یا اتصال بی سیم تعریف می‌شود. ساده‌ترین شبکه‌ی ترکیبی از دو کامپیوتر است که توسط کابل به هم متصل شده‌اند. به این نوع شبکه‌ها، شبکه‌ی همتا به همتا می‌گویند. در این شبکه سلسله مراتبی وجود ندارد. هر دو شرکت کننده دارای امتیازات برابر هستند. هر رایانه به داده‌های دستگاه دیگر دسترسی دارد و می‌تواند منابعی مانند: فضای دیسک، برنامه‌ها یا دستگاه‌های جانبی (چاپگرها و غیره) را به اشتراک بگذارد.

شبکه‌های امروزی کمی پیچیده‌تر هستند و فقط شامل دو کامپیوتر نمی‌باشند. سیستم‌هایی که بیش از ده شرکت کننده دارند معمولاً از شبکه‌های سرویس گیرنده استفاده می‌کنند. در این شبکه‌ها، یک رایانه مرکزی (سرور) منابع را برای سایر شرکت کنندگان در شبکه (کلاینت‌ها) فراهم می‌کند.

خرید تجهیزات پسیو در مشهد:

در ابتدا برای راه اندازی شبکه، باید تجهیزات پسیو یعنی: تجهیزات غیر فعال شبکه را تهیه نمائید. وجود شبکه، مستلزم تجهیزات پسیو شبکه می‌باشد. در نتیجه، شما تا زمانی که تجهیزات غیر فعال شبکه را خریداری نکنید، نمی‌توانید تجهیزات فعال یا اکتیو شبکه را راه اندازی نمائید.

تجهیزات پسیو شبکه به شرح زیر می‌باشند. از جمله:

کابل کواکسیال:

این کابل در شبکه‌های توپولوژی حلقه استفاده می‌شود و حداکثر سرعت انتقال 10 مگابایت بر ثانیه را دارد. طول شبکه‌ی آن نیز حداکثر 500 متر است. در برابر تداخل مقاوم، اما مستعد آسیب است. این نوع کابل، شناخته شده‌ترین اتصال دهنده‌ی BNC می‌باشد.

کابل متقارن یا جفت پیچ خورده:

این کابل شامل: 4 جفت سیم مسی پیچ خورده است. پیچاندن اجازه می‌دهد تا تداخل الکترومغناطیسی از بین برود. این کابل عمدتا در توپولوژی ستاره مورد استفاده قرار می‌گیرد و چهار نوع اصلی آن عبارتند از: U/UTP ،F/UTP ،S/FTP و SF/UTP. اتصال دهنده‌های مورد استفاده‌ی آن نیز: RJ-45 و RJ-11 می‌باشد.

فیبر نوری:

داده‌ها در این کابل به عنوان یک پرتو‌ی نور منتقل می‌شوند، آن‌ها با توان بالا، ایمنی سر و صدا، انتقال در مسافت‌های طولانی مشخص می‌شوند. انواع آن‌ها: یک حالته، چند حالته-پله ای، شیب دار- نواری، مسطح و فیبری هستند و در خطوط تلفن، شبکه‌های مخابراتی، تلویزیون کابلی و غیره مورد استفاده قرار می‌گیرند.

اتصالات آن‌ها نیز :FC ،LC ،SC ،ST می‌باشد.

پچ کورد:

کابل اتصال کوتاه است. به عنوان مثال: دستگاه‌های شبکه با ایستگاه کاری.

امواج رادیویی و مادون قرمز:

ارسال سیگنال به صورت بی‌سیم با استفاده از محدوده‌ی فرکانس از 3 کیلوهرتز تا 3 THz صورت می‌گیرد.

از سایر تجهیزات پسیو شبکه می‌توان به: پچ پنل، دو شاخه‌ی کامپیوتر، پریز، رک، ترانکینگ، داکت و غیره اشاره نمود.

خرید تجهیزات اکتیو در مشهد:

تجهیزات اکتیو یا فعال شبکه به تجهیزاتی می‌گویند که برای فعالیت نیاز به جریان الکتریکی دارند. در واقع تجهیزات اکتیو، مربوط به قسمت نرم افزار شبکه هستند.

شما می‌توانید برای خرید تجهیزات اکتیو شبکه در مشهد با ما تماس بگیرید. این تجهیزات به شرح زیر آورده شد‌ه‌اند. از جمله:

روتر:

روترها دارای جداول مسیریابی هستند و بهترین مسیر را مشخص می‌کنند. آن‌ها بسته‌ها را به شبکه‌ی مورد نظر هدایت می‌کنند.

متمرکز کننده (هاب):

هاب، دستگاه‌ها را در شبکه‌ی توپولوژی ستاره متصل می‌کند. سیگنال ورودی را تقویت کرده و به پورت‌های دیگر را ارسال می‌کند.

متراکم کننده، در سه نوع منفعل، هوشمند و سوئیچینگ عرضه می‌شود.

سوئیچ:

فریم‌هایی را که بر اساس آدرس MAC ارسال می‌شوند، ارسال می‌کند و در شبکه‌ها، عمدتا با توپولوژی ستاره استفاده می‌شود که نقطه‌ی مرکزی شبکه است.

regenerator (تکرار کننده)، نقطه دسترسی:

تکرارکننده شامل:

  • بازسازی کننده
  • نقطه دسترسی

می‌باشد.

بازسازی کننده:

همانطور که از نامش پیداست، سیگنال را تقویت می‌کند، بازسازی می‌کند. بنابراین، طول بخش شبکه را افزایش داده و اتصال بخش‌های شبکه را انجام می‌دهد.

نقطه‌ی دسترسی:

ایستگاه‌های بی‌سیم را با دسترسی به منابع شبکه از طریق امواج رادیویی ارائه می‌دهد و شبکه‌ی بی‌سیم را به شبکه‌ی سیمی متصل می‌کند.

همچنین از آن برای ساختن شبکه‌های BSS و ESS استفاده می‌شود.

Bridge (پل):

حداقل 2 بخش، شبکه ایجاد می‌کند. فریم‌ها را فیلتر می‌کند و انتقال داده‌ها را بر اساس آدرس IP هدایت می‌کند.

سایر تجهیزات اکتیو شبکه شامل: کارت شبکه، گیرنده و غیره می‌باشد.

خرید تجهیزات با کیفیت شبکه:

به یاد داشته باشید که قبل از خریداری تجیهزات پسیو و اکتیو شبکه به کیفیت آن توجه نمائید. کیفیت تجهیزات در مبحث راه اندازی شبکه از اهمیت وافری برخوردار است؛ زیرا اگر تجهیزاتی که در شبکه به کار می‌روند از کیفیت خوبی برخوردار نباشند، شبکه دچار اختلالاتی خواهد شد و مشکلاتی به وجود خواهد آمد. پس لازم است که قبل از خرید، شرکت‌ها و برند‌های خوب و معروف را شناسایی کرده و تجهیزات شبکه‌ی خود را از آن‌ها خریداری نمائید. برندهای لگراند و البرز از برترین و بزرگترین برندها در زمینه‌ی تجهیزات شبکه محسوب می‌شوند. شما می‌توانید برای خرید تجهیزات شبکه های کامپیوتری با برند لگراند یا البرز‌ در مشهد با ما تماس بگیرید.

تجهیزات اکتیو,تجهیزات پسیو شبکه,تجهیزات شبکه مشهد,

سخن آخر:

اُمید است که از این مقاله لذت برده باشید و محتویات آن برای شما مفید بوده باشد. شما می‌توانید برای خرید تجهیزات شبکه در مشهد، همین الان با ما تماس گرفته و پس از دریافت اطلاعات لازم، خرید خود را انجام دهید.

منتظر به‌روزرسانی‌ها و مقالات بعدی ما باشید و ما را از نظرات، انتقادات و پیشنهادات خود آگاه سازید.