آشنایی با مشخصات کابل شبکه خوب

آیا می‌دانید که مشخصات کابل شبکه خوب چیست؟! همانطور که در مقالات قبلی نیز اشاره نمودیم، ما از کابل‌های شبکه برای اتصال و انتقال داده‌ها و اطلاعات بین رایانه‌ها، روترها، سوئیچ‌ها، شبکه‌های فضای ذخیره‌سازی و غیره استفاده می‌نمائیم. این کابل‌ها اساساً حامل یا رسانه‌ای هستند که داده‌ها از طریق آن‌ها جریان می‌یابند.

کابل شبکه یکی از زیرساخت‌های شبکه به حساب می‌آید. از همین جهت، در زمان خرید کابل شبکه باید دقت لازم را داشته باشید. لازم به ذکر است که اگر کابل از کیفیت خوبی برخودار نباشد، شبکه‌ی شما دچار اختلال خواهد شد. پس در ادامه‌ی این محتوا با ما همراه باشید تا به برخی از دستورالعمل‌های کلی که برای بررسی کیفیت کابل ارائه شده‌اند، اشاره نمائیم.

مشخصات کابل شبکه‌ی خوب:

اکنون در این زیر عنوان به بررسی مشخصات کابل شبکه خوب می‌پردازیم. به یاد داشته باشید که تمامی مواردی که در این مقاله آورده شده است، به شما در خرید یک کابل شبکه‌ی با کیفیت کمک می‌کند. در نتیجه، یک کابل با کیفیت از مشخصات زیر برخوردار می‌باشد. از جمله:

قطر هادی:

برای نشان دادن اهمیت قطر، بهتر است آن را با یک شیر آب مقایسه کنیم. هرچه قطر بزرگتر باشد، آب بیشتری نیز می‌تواند جریان یابد. بیشتر بودن قطر کابل نیز انتقال سیگنال روان را تضمین می‌کند. اما از آن‌جایی که قطر بیشتر از قیمت بیشتری برخوردار می‌باشد، باید تا آن‌جا که ضرورت دارد، کابلی را با قطر بیشتر انتخاب نمائید.

متریال به کار رفته در کابل:

اثربخشی و قابلیت استفاده یک کابل با مواد مورد استفاده تعیین می‌شود. سیم‌های مسی نسبت به سایر انواع مواد هادی، بیشترین مزیت را دارند. آن‌ها انعطاف پذیر و بسیار قوی هستند. همچنین از طول عمر بالایی برخوردار می‌باشند.

محافظ:

محافظ کابل، از سیگنالی که در داخل کابل عبور می‌کند محافظت می‌نماید. محافظ از فویل فلزی یا سیم ساخته شده است. در کابل‌هایی که کیفیت بالاتری دارند، از هر دو روش برای اطمینان از حداکثر محافظ استفاده شده است.

خرید کابل شبکه,خرید کابل شبکه لگراند,مشخصات کابل شبکه خوب,

نحوه‌ی انتخاب بهترین کابل اترنت:

هنگامی که به دنبال بهترین کابل شبکه هستید، آنچه را که برای آن پرداخت می‌کنید را دریافت می‌کنید. در مقاله اخیر، Networkworld در مورد کابل کشی بی کیفیت با Cat5e و کابل شبکه Cat6 که از طریق آمازون خریداری شده است، گزارش داده شد. این موضوع نشان می‌دهد که حتی ارائه دهندگان قابل اعتمادی چون آمازون نیز گهگاه ممکن است دچار مشکل شوند.

ظاهراً این کابل خاص دارای یک ژاکت وینیل ارزان و هادی های آلومینیومی ضعیف بوده است.

اگر مدتی در آمازون بگردید، متوجه خواهید شد که این کابل با قیمت پایینی به فروش رسیده است. بنابراین، قیمت پایین، ارزش ریسک را نخواهد داشت.

اکنون در ادامه به سایر مورادی که در هنگام خرید کابل باید به آن توجه نمود، اشاره کرده‌ایم.

بررسی علامت‌ UL:

یکی از مواردی که باید به عنوان نشانه‌ی کیفیت به دنبال آن باشید، علامت گذاری استاندارد UL می‌باشد.

UL Rated Ethernet Cables Underwriters Laboratory (UL) یک شرکت جهانی، مستقل و علم ایمنی است. تمرکز این شرکت بر روی آزمایش، بازرسی، صدور گواهینامه، ممیزی و اعتبار سنجی می‌باشد. هدف آن‌ها امنیت عمومی است. آن‌ها در صنایع متعددی کار می‌کنند و استانداردهایی را با هدف اطمینان از پایبندی تولیدکنندگان به بهترین شیوه ها توسعه می‌دهند.

بنابراین، علامت UL به مشتری می‌گوید که محصول، تست‌های مناسب را پشت سر گذاشته است. آزمایش‌های لازم، در آسیا، اروپا، آمریکای لاتین و آمریکای شمالی انجام می‌شود.

برخی از افراد سود جو ممکن است که به دنبال جعل این علامت باشند. از همین جهت، می‌توانید برای مشاهده‌ی معتبر نشان‌ها به وب سایت UL مراجعه نمائید.

بررسی رتبه‌بندی Plenum:

کابل های اترنت از رتبه‌ بندی Plenum برخوردار هستند. رتبه بندی کابل، ویژگی دیگری است که باید به آن توجه نمائید.

جای تعجب نیست که اکسیژن می‌تواند خطر آتش سوزی را افزایش دهد. رتبه‌بندی Plenum در کابل‌های اترنت نشان‌دهنده‌ی یک فرآیند عایق‌کاری است.

پوشش ضد حریق با جلوگیری از تماس هوا و مشتعل شدن اجزای داخلی آغشته به حرارت یک کابل خاص، منجر به کاهش خطرات می‌شود.

علاوه بر این، کابل‌های دارای رتبه‌ی پلنوم در هنگام سوختن، دود سمی بسیار کمتری از خود ساطع می‌کنند.

بررسی کنید آیا مس خالص است یا آلومینیوم با روکش مس؟

برای صرفه جویی در هزینه، مهم است که همیشه قبل از تصمیم‌گیری، هزینه‌ها و منافع را به دقت بررسی نمائید.

یکی از راه‌هایی که سازندگان اغلب هزینه‌های تولید کابل‌کشی را کاهش می‌دهند، استفاده از سیم‌های آلومینیومی با روکش مسی به جای سیم‌های مسی خالص است. همانطور که ممکن است انتظار داشته باشید، این موضوع افت کیفیت را به همراه دارد.

خرید کابل شبکه,خرید کابل شبکه لگراند,مشخصات کابل شبکه خوب,

بررسی استانداردهای TIA و IEC:

انجمن صنعت ارتباطات (TIA) مجموعه‌ای از استانداردها را منتشر کرده است که به ساختمان‌های تجاری برای محصولات و خدمات مخابراتی می پردازد.

این استانداردها، استانداردهای مشترک و کمیته محور هستند و تضمین می‌کنند که آخرین یافته‌ها در توسعه‌ی محصولات جدید رعایت می‌شوند. مشارکت کنندگان، مهندسان هستند و یکی از زمینه‌هایی که آنها به شدت روی آن تمرکز می‌کنند کابل کشی ساخت یافته می‌باشد.

همانطور که ممکن است حدس زده باشید، استانداردهای کابل کشی ساخت یافته دستورالعمل‌هایی هستند که طبق آن‌ها انتظار می‌رود یک سازه‌ کابل کشی شود.

استاندارد مهم دیگری که باید در نظر گرفته شود توسط IEC (کمیسیون بین المللی الکتروتکنیکی) ارائه شده است. IEC بخشی از تلاش ترکیبی بین ISO/IEC/IEEE 8802-3:2014 برای محافظت از مصرف کنندگان است.

بررسی شرکت و برند محصول:

هنگامی که می‌دانید به دنبال چه چیزی هستید، می‌توانید کابل‌های خود را به راحتی خریداری کنید. همیشه نام سازنده و برند را در نظر بگیرید.

بهتر است برای کابل باکیفیت هزینه‌ی بیشتری را پرداخت کنید. سرمایه‌گذاری‌های مالی شما، باعث می‌شود کارها در اولین بار درست انجام شوند. البته، صرفاً هزینه را ملاک قرار ندهید و سایر موارد دیگر را هم بررسی نمائید.

سخن آخر:

شما می‌توانید برای خرید کابل شبکه لگراند، کابل CAT 6 و سایر کابل‌های با کیفیت شبکه با کارشناسان ما در بخش فروش تماس بگیرید.

ما در این مقاله سعی نمودیم که نکات مهم یک کابل شبکه‌ی خوب را برای شما بنویسم. اما، سایر ویژگی‌ها و مشخصاتی که یک کابل شبکه‌ی با کیفیت باید از آن برخوردار باشد را در به‌روزرسانی‌های آینده برای شما می‌آوریم.

شما می‌توانید نظرات، انتقادات و سؤالات خود را در قسمت دیدگاه این محتوا با ما به اشتراک بگذارید. همچنین می‌توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر با ما در تماس باشید.