تکنسین‌ های مراکز داده از چه تجهیزات و امکاناتی بهره می‌برند؟

تکنسین های مراکز داده

مراکز داده به مهارت، دانش و توانایی تیمی از متخصصان، متکی هستند که همه زندگی و وقت خود را وقف تکمیل حرفه خود کرده‌اند. بسیاری از مشتریان به پاسخ سریع و توصیه‌های مفید تکنسین‌ های مراکز داده نیاز دارند یا به عبارتی متکی هستند؛ اما شرط می‌بندیم که تنها تعداد انگشت شماری واقعاً می‌دانند تکنسین های مرکز داده چه کاری انجام می‌دهد. اگر علاقه‌مند به کسب اطلاعات بیشتر در مورد نقش تکنسین مرکز داده هستید، ادامه مطلب را بخوانید.

 

تکنسین مرکز داده کیست؟

تکنسین های مراکز داده یک مسوولیت اصلی دارند: پشتیبانی از مرکز داده. چگونه این اتفاق می‌افتد؟ یکی از مسوولیت‌های اصلی، حل مسائل مشتری تا حد امکان است. یک تکنسین حوزه‌های زیادی را پوشش می‌دهد؛ اما اغلب کارش شامل موارد زیر است: کار با سرورها و تجهیزات سخت افزاری فردی، حفظ زیرساخت، و مدیریت پشتیبان گیری در صورت لزوم و در صورت نیاز.

در کنار این مسوولیت‌های مشترک، کارهای دیگری نیز وجود دارد که باید توسط تکنسین‌های مرکز داده انجام شود، مانند ارتقاء ویژگی‌های امنیتی و اطمینان از انجام تمام وظایف تعمیر و نگهداری.

در صورت نیاز و اغلب، تکنسین‌ های مراکز داده با مشتریان در ارتباط هستند و برای طیف وسیعی از مشکلات مشاوره و کمک ارائه می‌دهند. البته بخش بزرگ دیگری از کار این است که مطمئن شوند که همه چیز به درستی کابل‌کشی شده، تغذیه می‌شود و مشتری از همه چیز راضی‌ست.

در نهایت، یک تکنسین باید اطمینان حاصل کند که تعادل بین بهترین عملکرد و همچنین نیازها و انتظارات مشتری حفظ می‌شود. آنها همچنین وظایف دیگری مانند اجرای پیوندهای کابلی و مدیریت اتصالات را بر عهده دارند تا همه فرآیندها را برای مشتریان مرکز داده به خوبی اجرا کنند.

خارج از این مسوولیت‌ها، آخرین بخش کلیدی در وظایف تکنسین های مراکز داده صرفاً «خوب نگه داشتن امکانات» است. این به بدان معناست که با تعمیر و نگهداری روزانه تأسیسات، تمیز کردن، جارو کردن کف‌ها و غیره همگام باشند و اطمینان حاصل کنند که همه چیز به خوبی ارائه شده است.

شرکت فنی مهندسی کارنو

هلدینگ فنی و مهندسی کارنو، نماینده رسمی محصولات لگراند در ایران و نیز نماینده رسمی ترانک البرز ایران است. در این وب سایت تمامی کالاها و خدمات گروه فنی و مهندسی کارنو شرح و تمامی کاتالوگ ها، اطلاعات فنی و تخصصی لازم در اختیار کاربران محترم قرار داده شده است. شما می‌توانید جهت سفارش محصولات این شرکت با کارشناسان ما تماس گرفته و یا کار فنی و تخصصی خود را به تکنسین‌های با تجربه و ماهر شرکت فراز شبکه کارنو بسپارید.

پاورماژول

یک تکنسین مرکز داده به چه مهارت‌هایی نیاز دارد؟

مهارت و دانش

مانند بسیاری از مشاغل، هیچ مسیر واحدی وجود ندارد که لازم باشد از قبل لزوما به طور یکسان طی شود. با این حال، اغلب اوقات، می‌بینید که تکنسین‌های مراکز داده برای دریافت گواهینامه تکنسین مرکز داده آموزش دیده‌اند، یا مدرک لیسانس در IT یا یک رشته مرتبط کسب کرده‌اند.

همانطور که گفته شد، در حین کار نیز چیزهای زیادی برای آموختن وجود دارد و بیشتر تکنسین‌ها با ادامه کار در صنعت، دانش، مهارت و درک خود را افزایش می‌دهند. اما، مهارت‌های اصلی مورد نیاز حتی برای شروع کار چیست؟

«آنها به دانش اولیه در مورد نحوه عملکرد یک مرکز داده نیاز دارند.» تکنسین‌های مراکز داده در مورد کابل کشی بسیار آگاه هستند. تکنسین‌ها باید بدانند که چگونه به همه تجهیزات، کابل کشی و برق رسانی کنند.

همچنین مهم است که تکنسین‌ها از آخرین فناوری مطلع باشند و علاقه واقعی به این صنعت داشته باشند. این بدان معنی‌ست که آنها طبیعتاً آخرین پیشرفت‌ها را در حوزه خود زیر نظر خواهند داشت و اطمینان حاصل می‌کنند که مرکز داده آنها در ارائه پیشرفته‌ترین فناوری به مشتریان خود پیشروست.

تکنسین‌های مراکز داده درک خوبی از طیف وسیع سیستم‌ عامل‌های مختلف، از جمله همه پرکاربردترین‌ها و همچنین تعدادی از گزینه‌های کمتر شناخته‌شده دارند. آنها همچنین همه چیز را در مورد زیرساخت شبکه می‌دانند و در مورد سخت افزار و استقرار آن دانش بسیار خوبی دارند.

نکته سنجی و تیزبینی

با توجه به نقش آنها در پشتیبانی از اجرای کلی یک مرکز داده، یک تکنسین باید بتواند هر چیز غیرعادی را تشخیص دهد.

یک تکنیسین مرکز داده تیزبینی خاصی دارد، برای مثال وقتی در حال انجام گشت روزانه است، هر نوع بوی نامطبوعی را هم شناسایی می‌کند. (برای جلوگیری از آتش سوزی‌های احتمالی)، همچنین زهکشی‌ها یا هر چیزی  که خارج از معمول باشد را زیر نظر خواهد داشت. یک تکنیسین حرفه‌ای همیشه به اطراف نگاه می‌کند، بالا و پایین، چپ و راست. زیرا گاهی اوقات چیزی ممکن است از دید کارکنان مرکزداده پنهان بماند.

توانایی تصمیم‌گیری سریع

این امر به ویژه هنگام برخورد با شرایط ویژه یا بکاربردن تجهیزات مناسب و ضروری برای مشتریان بسیار حیاتی‌ست -همچنین به این معنی‌ست که بدانند چه زمانی مسائل تخصصی را خودشان پوشش دهند یا به تیم‌های مناسب واگذار کنند. برای مثال اگر مشکل، کاری‌ست که خودشان قادر به انجامش نیستند، آن را در اختیار شخص دیگری قرار دهند تا کمک کند.

اهمیت دادن به کار گروهی

تکنسین های مراکز داده باید بتواند در یک تیم کار کند. این مورد بسیار اهمیت دارد. همچنین اطمینان از اینکه همه چیز به آرامی و به موقع انجام می‌شود،از اصول اولیه است.

ارائه کار برجسته برای مشتریان

ارائه کار برجسته و دقیق به روحیه و نگرش کلی و همچنین اخلاق کاری مربوط می‌شود. بهترین تکنسین‌ های مراکز داده نه تنها 100% تلاش می‌کنند، بلکه از انجام کار واقعاً خوشحال هستند.

رک

نقش تکنسین مرکز داده چیست؟

به عنوان خط دفاعی اصلی در حفاظت از داده‌های حساسِ نگهداری شده توسط مراکز داده، نقش تکنسین مرکز داده  بسیار  مهم است. تکنسین‌ها، بر اساس ساعت کاری مشخص کار نمی‌کنند. آنها 24 ساعت شبانه روز و هفت روز هفته آماده هستند تا در صورت بروز هر گونه شرایط اضطراری مقابله کنند. تکنسین‌ها معمولا برنامه‌های کاری تمام وقتی دارند و هیچ دو روزی برای این حرفه‌ای‌ها یکسان نیست. آنها اغلب شیفتی کار می‌کنند و انتظار می‌رود که تعطیلات و همچنین روزهای اواسط هفته را پوشش دهند.

تکنسین‌ های مراکز داده  که در اتاق‌های سرور مراکز داده کار می‌کنند، به تماس‌های بحرانی پاسخ می‌دهند، وظایف روزانه مانند تعمیر و نگهداری را مدیریت می‌کنند و امنیت مرکز را زیر نظر خواهند داشت تا اطمینان حاصل شود که همه مشتریان به خوبی از خطرات احتمالی محافظت می‌شوند.