آموزش اتصال پچ پنل به سوئیچ

اتصال پچ پنل به سوئیچ

فهرست این مقاله به شرح زیر می‌باشد:

  • شرح پچ پنل و کاربرد آن.
  • مزایای استفاده از پچ پنل.
  • نصب سوئیچ شبکه.
  • آموزش اتصال پچ پنل به سوئیچ.

اگر موضوعات ذکر شده برای شما کاربردی می‌باشد در ادامه با ما همراه باشید.

پچ پنل و کاربرد آن:

پچ پنل قطعه‌ای سخت‌افزاری محسوب می‌شود که از چندین پورت به وجود آمده است. هدف از به کار گیری پچ پنل، سازماندهی گروهی از کابل‌ها است.

به یاد داشته باشید که پچ پنل‌ها از انواع گوناگونی برخوردار هستند. آن‌ها می‌توانند شامل تعداد کم یا تعداد زیادی پورت باشند. شما می‌توانید از این قطعه‌ی سخت‌افزاری برای کابل‌هایی چون: RJ45، CAT 5، فیبر نوری وغیره استفاده نمائید.

پچ پنل‌ها برای مراکز داده و رک‌ها به کار گرفته می‌شوند. آن‌ها به خوبی کار اتصال دستگاه‌های IT را انجام می‌دهند.

مزایای استفاده از پچ پنل:

بهتر است قبل از آموزش اتصال پچ پنل به سوئیچ در ابتدا به مزیت‌های استفاده از پچ پنل بپردازیم. استفاده از پچ پنل از مزایای زیر برخوردار است. از جمله:

شناسایی:

با رشد شبکه، پورت‌های بیشتری در حال تبدیل شدن به یک روند برای پاسخگویی به تقاضای رو به رشد هستند. بنابراین، مدیریت کابل به یک ضرورت تبدیل شده است. در مواقعی که نیاز به آزمایش یا جدا کردن یک کابل خاص وجود دارد، می‌توانید با برچسب گذاری برای هر پورت و شناسایی هدف، آن‌ها را به راحتی در پچ پنل مورد نظر قرار دهید. علاوه بر این، برچسب‌ها منجر به دستیابی به روشی منظم برای مدیریت کابل، به ویژه برای اتصالات کابل و اجزای نصب می‌شوند.

عیب یابی:

پچ پنل فرآیند عیب‌یابی مشکلات را آسان‌تر می‌کند؛ زیرا تمام جک‌های ورودی را در یک طرف و جک‌های خروجی را در طرف دیگر گروه‌بندی می‌کند. به عنوان مثال: هنگامی که صحبت از یک خطای اتصال با سوئیچ 24 پورت می‌شود، پچ پنل به تشخیص اینکه آیا خطا در سمت سوئیچ است یا سمت کابل کمک می‌نماید.

به طور خلاصه، یک پچ پنل با ارائه‌ی گزینه‌های مسیریابی راحت و انعطاف پذیر، سود زیادی برای مهندسان شبکه دارد. زیرا با استفاده از پچ پنلی که از پورت‌های کافی برخوردار است می‌توان کابل‌ها را به راحتی مسیریابی، برچسب گذاری و نظارت کرد. اکنون در ادامه به توضیح نصب سوئیچ شبکه و سپس پچ پنل می‌پردازیم.

نصب سوئیچ شبکه:

در این قسمت شاید بد نباشد که در ابتدا توضیح مختصری را در مورد نصب سوئیچ بیاوریم و پس از آن به آموزش نحوه‌ی اتصال پچ پنل به سوئیچ بپردازیم.

آموزش اتصال پچ پنل به سوئیچ,اتصال پچ پنل به سوئیچ,آموزش اتصال پچ پنل به سوئیچ,

سوئیچ شبکه در کجا باید نصب ‌شود؟

به یاد داشته باشید که زیرساخت فیزیکی IT شما یک سرمایه گذاری قابل توجه است. بنابراین، برای نصب سوئیچ باید مکانی را انتخاب نمائید که هفته‌ها و ماه‌ها به راحتی به آن دسترسی داشته باشید. پس از نصب، هنگام رسیدگی به مشکلات شبکه‌ی خود، سوئیچ و رک سرور یکی از اولین مکان‌هایی هستند که عیب‌یابی می‌کنید. مکان مورد نظر نیز باید دارای تهویه‌ی بسیار خوبی باشد. این موضوع نه تنها برای جلوگیری از تجمع گرد و غبار و کثیفی ضروری است؛ بلکه محیط را خنک کرده و محیط خنک نیز برای عملکرد خوب تجهیزات الکترونیکی مساعد خواهد بود. به یاد داشته باشید که مکان سوئیچ باید در مرکز قرار گیرد. حداکثر طول کابل Cat5 بدون تکرار کننده 100 متر است. قرار دادن سوئیچ و پچ پنل خود در فاصله 100 متریِ همه‌ی دستگاه‌ها از نصب تکرارکننده یا سوئیچ دوم جلوگیری می‌نماید.

از منبع تغذیه‌ی کافی اطمینان حاصل کنید:

همچنین باید مطمئن شوید که محل سوئیچ شبکه‌ی شما به پریزهای برق نزدیک باشد. در همان رک سرور، ممکن است تعدادی دستگاه داشته باشید که به برق DC نیاز دارند. این موضوع همچنین می‌تواند شامل دستگاه‌های UPS (منبع برق بدون وقفه، برای محافظت از تجهیزات شبکه‌ در صورت قطع برق) باشد.

ایجاد و طراحی نقشه:

شما باید بتوانید یک نقشه‌ی دقیق از مکان‌های دستگاه و فواصل بین سوئیچ و هر دستگاه را ایجاد نمائید. این موضوع در محاسبه‌ی بودجه‌ی کابل و شناسایی هرگونه مشکل دیگر نیز بسیار مفید خواهد بود. حتی می‌توانید یک پورت پچ پنل برای هر دستگاه از قبل تعیین نمائید. مسائل کابل کشی را می‌توان با استفاده از راه حل‌های کابل کشی ساخت یافته نیز ساده‌تر نمود. سیستم‌های کابل کشی ساختاریافته راه حل‌های کابل و سوئیچ مدولار هستند که نیازهای منحصر به فرد دفتر شما را تأمین می‌کنند. اتخاذ این تصمیمات زودتر از موعد، می‌تواند نصب سریع و بدون مشکل تجهیزات شبکه‌ی شما را تضمین نماید.

آماده سازی کابل:

اکنون که نقشه‌ای را دارید که موقعیت سوئیچ و پچ پنل و مکان دستگاه‌های شما را نشان می‌دهد، می‌توانید برای نیازهای کابل خود برنامه‌ریزی کنید. شما می‌توانید با اندازه‌گیری و آماده‌سازی کابل‌ها قبل از نصب، سرعت نصب را افزایش دهید. آماده کردن کابل‌هایی با طول مناسب از شل شدن بیش از حد کابل جلوگیری می‌کند. از قبل آماده‌ نمودن کابل‌های قطع‌شده نیز می‌تواند منجر به صرفه‌جویی در زمان نصب گردد. همچنین باید از نیازهای برق دستگاه‌های متصل به شبکه‌ی خود آگاه باشید. آیا سوئیچ شما برق را از طریق اترنت فراهم می‌کند؟ اگر چنین است، به کابل هایی نیاز خواهید داشت که این عملکرد را ارائه دهند.

 از کابل‌ها در حین نصب محافظت کنید:

سوئیچ شبکه فقط به اندازه‌ی کابل‌هایی که به آن متصل می‌شوند کارآمد و موفق خواهد بود. بنابراین، هنگام راه‌اندازی سوئیچ، اطمینان از اینکه کابل‌ها به خوبی مراقبت می‌شوند، حیاتی است. در زمان نصب باید به خاطر داشته باشید که فقط می‌توانید کابل‌ها را حداکثر تا 4 برابر قطر کابل خم نمائید. پیچ خوردگی یا خم شدن بیش از حد کابل‌های شبکه، عملکرد آن را مختل می‌نماید.

سخت افزار خود را در رک نصب کنید:

یک رک سرور برای کمک به شما در سازماندهی و دسترسی به سخت افزار شبکه خود طراحی شده است. بسیاری از رک‌های شبکه محصور هستند، اغلب آن‌ها دارای درهای مشبک هستند. این بدان معنا است که می‌توانید آن‌ها را قفل کنید و از دسترسی ناخواسته جلوگیری نمائید. با این حال، این امکان نیز فراهم است که هوا آزادانه به منطقه‌ای که سخت افزار در آن قرار گرفته است، حرکت کند. هنگامی که سخت افزار شما در رک قرار گرفت، کابل‌های داده برای اتصال آماده هستند.

شناسایی کابل:

در حین نصب یک سیستم، مدیریت کابل بسیار مهم است. باید هر دو سر کابل‌ها را برچسب بزنید. برچسب زدن باید با نقشه‌های پورت مطابقت داشته باشد. برچسب‌ها باید حرفه‌ای و خوانا باشند. در صورت امکان باید از ماشین برچسب زنی استفاده گردد. سیستم برچسب‌گذاری باید مورد توافق همه‌ی کسانی باشد که در آینده نیاز به استفاده از آن‌ها دارند.

اگر در آینده مشکلی برای سوئیچ شبکه پیش آید، یک مهندس باید بتواند هنگام عیب‌یابی آن، کابل را در پورت شبکه به سرعت شناسایی نماید.

سیستم‌های مدیریت کابل:

سلامت کابل‌های متصل به سوئیچ شبکه‌ی شما بر طول عمر آن‌ها تأثیر می‌گذارد. هنگام نصب، مطمئن شوید که از سیستم‌های مدیریت کابل افقی و عمودی استفاده می‌کنید تا آن‌ها را در جای خود نگه دارید. مدیریت کارآمد کابل‌ها تضمین می‌کند که پرسنل به طور تصادفی به کابل‌های سرگردان ضربه نمی‌زنند.

اتصال سوئیچ و پچ پنل:

به لطف کار سختی که در مراحل قبلی انجام دادید، اتصال پچ کابل‌های شما باید نسبتاً آسان باشد. شما نقشه‌ای از پورت‌ها و دستگاه‎ها را ایجاد کرده‌اید و به هر یک از آن‌ها یک پورت در پچ پنل اختصاص داده‌اید. از طول صحیح هر کابل اطمینان حاصل کرده‌اید. در نهایت باید پس از تصمیماتی که هنگام ایجاد نقشه پورت خود گرفتید، شروع به اتصال نمودن هر کابل به پچ پنل خود کنید.

در ادامه به آموزش اتصال پچ پنل به سوئیچ می‌پردازیم.

اتصال پچ پنل به سوئیچ,آموزش اتصال پچ پنل به سوئیچ,اتصال پچ پنل به سوئیچ,

آموزش اتصال پچ پنل به سوئیچ :

در این بخش نحوه‌ی اتصال پچ پنل 24 پورت برای سوئیچ 24 پورت را مثال می‌آوریم.

در زیر دستورالعمل‌هایی به صورت گام به گام برای نحوه‌ی اتصال پچ پنل به سوئیچ آورده شده است.

  • مرحله‌ی 1:

پچ پانل 24 پورت و سوئیچ 24 پورت را در رک مورد نظر نصب نمائید.

  • مرحله‌ی 2:

کابل‌های اترنت را از محل جک خود در اتاق کامپیوتر اجرا کنید. هر کابل از یک جک دیواری می‌آید که نصاب، آن را در دیوار قرار داده است. همه‌ی آن‌ها از طریق یک سوراخ کوچک به کمد سیم کشی (رک) باز می‌گردند تا سیم‌ها را در خود جای دهند.

  • مرحله‌ی 3:

پس از اتصال سیم‌ها، بهتر است با استفاده از زیپ‌های پلاستیکی، سیم‌ها را در یک بسته محکم کنید.

  • مرحله‌ی 4:

روی لیبل‌های پچ پنل 24 پورت لگراند و یا هر برند دیگر مشخص کنید که از کدام اتاق متصل شده است.

  • مرحله‌ی 5:

یک کابل را به هر پورت در پچ پنل 24 پورت وصل کنید و سر دیگر را به سوئیچ 24 پورت وصل کنید. در صورت نیاز می‌توان این سیم‌ها را از پورتی به پورت دیگر برای ارتقای تغییرات مکان در شبکه منتقل کرد.

سخن آخر:

نصب سوئیچ شبکه و پچ پنل ممکن است کار پیچیده‌ای به نظر برسد. با این حال، با یک برنامه ریزی خوب، می‌توانید به سرعت و به راحتی اطمینان حاصل کنید که کسب و کار شما دارای یک شبکه‌ی کارآمد است. با رشد کسب و کارتان، می‌توانید سوئیچ‌های شبکه‌ی بیشتری را اضافه کنید تا اطمینان حاصل کنید که زیرساخت فناوری اطلاعات شما برای آینده مقاوم است و برای هر نقطه‌ی اوج آماده می‌باشد.

در نهایت، شما می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان و مشاورین ما در تماس باشید. امید است که این مقاله برای شما سودمند بوده باشد.

منتظر به‌روزرسانی‌های آینده‌ی ما باشید، زیرا در به‌روزرسانی‌های آینده به نحوه‌ی کانفینگ سوئیچ اشاره می‌نمائیم.