مزایای کابل کشی از طریق ترانک

کابل کشی از طریق ترانک

کابل کشی از طریق ترانک یکی از بهترین روشهای کابل کشی است. ما در مقاله‌ی امروز به مواردی چون:

کابل کشی از طریق ترانک و مزایای استفاده از آن، کابل کشی استاندارد، مزایای کابل‌کشی ساخت‌یافته با کابل‌کشی سنتی و مراحل کابل کشی پرداخته‌ایم. پس اگر مباحث آورده شده برای شما مناسب و کاربردی است تا انتهای این محتوا با ما همراه باشید.

 کابل کشی از طریق ترانک:

ترانک یکی از تجهیزات پسیو شبکه به حساب می‌آید و در کابل کشی‌ها از آن استفاده می‌شود. ترانک که نام دیگر آن ترانکینگ می‌باشد از انواع مختلفی برخوردار است.

شما در زمان کابل کشی از طریق ترانک باید انواع آن را شناخته و با توجه به نیاز خود از آن استفاده نمائید.

ترانک‌ها می‌توانند شامل:

  • ترانک دیواری
  • ترانک دفنی
  • ترانک ستونی
  • و غیره

باشند.

 مزایای استفاده از ترانک:

استفاده از ترانک از مزیتهای زیادی برخوردار است. از جمله:

  • محافظت از کابلها و سیمها در برابر صدمات
  • محافظت از کابلها و سیمها در برابر آتش و آب
  • جلوگیری از تداخل نویز بر کابلها
  • مدیریت و مرتب سازی کابلها
  • زیباسازی و نظم بخشی به محیط
  • قابلیت گسترش و میزان کابل کشی در ساختمان
  • افزایش ایمنی در ساختمان

اکنون در ادامه به توضیح هریک از موارد آورده شده خواهیم پرداخت.

تجهیزات پسیو شبکه,ترانکینگ,کابل کشی از طریق ترانک,

محافظت از کابلها و سیمها در برابر صدمات:

در زمان استفاده از ترانک شما باید تمامی کابلها و سیمها را درون آن جای دهید و همین کار از کابلها و سیمها در برابر آسیب‌ها محافظت می‌نماید.

محافظت از کابلها و سیمها در برابر آتش و آب:

ساختار بعضی از ترانک‌ها به گونه‌ای می‌باشد که در برابر آب و آتش مقاوم است، از همین جهت استفاده از آنها جهت ارتقا سیمها و کابلها پیشنهاد می‌گردد.

جلوگیری از تداخل نویز بر کابلها:

یکی دیگر از مزیتهای استفاده از ترانک‌ها، جلوگیری از تداخل نویز بر کابلها خواهد بود. در واقع ترانک‌ها را به گونه‌ای ساخته و طراحی کرده‌اند تا دارای پارتیشن بندی باشند. ایجاد پارتیشن در ترانک‌ها به این علت است که وقتی کابلها در کنار یکدیگر قرار می‌گیرند ممکن است ایجاد نویز کرده و عملکرد شبکه را مختل نمایند؛ در نتیجه کابل کشی از طریق ترانک از ایجاد نویز و تداخل آنها جلوگیری می‌نماید.

مدیریت و مرتب سازی کابلها:

در بسیاری از پروژه‌ها حجم بالایی از سیمها و کابلها وجود دارد. با استفاده از ترانکینگ‌ها شما می‌توانید به مدیریت و مرتب‌سازی کابلها و سیمها پرداخته و تمامی کابلهای برق، تلفن، شبکه و غیره را جدا نموده و هر دسته را در مسیر جداگانه‌ای هدایت نمائید.

 زیباسازی و نظم بخشی به محیط:

همچنین استفاده از ترانک‌ها منجر به پنهان شدن کابلها و سیمها شده و همین امر باعث زیباسازی و نظم بخشی محیط می‌شود.

قابلیت گسترش و میزان کابل کشی در ساختمان:

در زمانهای گذشته گسترش کابل کشی به سختی انجام می‌شد، اما امروزه شما ‌می‌توانید با استفاده از ترانک‌ها با سهولت به توسعه‌ی کابل کشی خود بپردازید؛ چرا که ترانکینگ‌ها از خاصیت ماژولار برخوردار بوده و این امکان را در اختیار مصرف کنندگان قرار می‌دهند که هر تعداد پریز به هر نقطه‌ای از ساختمان اضافه گردد و در صورت لزوم کابلها به راحتی تغییر مسیر دهند.

افزایش ایمنی در ساختمان:

تمامی موارد نام برده شده حاکی از افزایش ایمنی در ساختمان است. کابل کشی از طریق ترانک می‌تواند منجر به محافظت از کابلها و سیمها در برابر آسیب‌ها و خطرات گردد. در نتیجه حتما این محصول را مورد استفاده قرار داده و از مزایای آن بهره مند گردید.

نصب ترانک:

نصب ترانک از اهمیت بالایی برخوردار است؛ چرا که عمر شبکه به اجرا و رعایت استانداردهای آن بستگی دارد. در ابتدا باید طراحی و مسیریابی کابلها مشخص گردد. بعد از آن به یک گروه متخصص و کاردان نیاز خواهد بود تا به نصب ترانک بپردازند. ممکن است که نصب ترانک کاری ساده و پیش پا افتاده به حساب بیاید؛ اما اگر در این کار دقت و دانش لازم صورت نگیرد، مشکلات زیادی برای شبکه به وجود خواهد آمد.

نصب ترانک,تجهیزات پسیو شبکه,ترانکینگ,

کابل کشی استاندارد:

در یک سازمان، کابل کشی شبکه نقش مهمی دارد و اگر اصول استاندارد در آن رعایت نگردد، شرکت یا سازمان مربوطه متحمل هزینه‌های زیادی شده و بازدهی شبکه نیز کاهش می‌یابد.

بهتر است بدانید تنها افرادی از این استانداردها آگاه بوده که متخصص و دارای تجارب کافی باشند. شرکت فنی و مهندسی کارنو نیز یکی از شرکتهایی است که به عرضه  خدمات، نصب و اجرای شبکه می‌پردازد و شما می‌توانید برای اجرای اصولی شبکه و خدمات آن با این شرکت تماس گرفته و اطلاعات مورد نظر خود را از پشتیبانان و کارشناسان مربوطه دریافت نمائید.

مزایای کابل‌کشی ساخت‌یافته با کابل‌کشی سنتی:

اگر بخواهیم کابل کشی از طریق ترانک البرز و یا لگراند را با کابل‌ کشی سنتی مورد مقایسه قرار دهیم، باید به موارد زیر بسنده نمائیم. از جمله:

  • ثبات و پایداری
  • سادگی در جابجایی و تغییرات در کابلها و سیمها
  • سهولت در عیب‌یابی
  • سهولت در پشتیبانی
  • جلوگیری از ضررات احتمالی و هدررفت مالی

لازم به ذکر است که تمامی موارد ذکر شده از مزیتهای کابل کشی ساختار یافته می‌باشند.

مراحل کابل کشی و نصب ترانک:

کابل کشی از طریق ترانک دارای مراحلی است که در این قسمت به توضیح آن می‌پردازیم. در ابتدای کابل کشی نیازمند حضور کارشناسی فنی که از دانش کافی در این حوزه برخوردار باشد هستیم. همچنین باید از وجود یا عدم وجود مراکز داده آگاه شده و به بررسی شبکه و نقشه ساختمان پرداخته شود. سپس باید به شرکت و کارفرمای مربوطه گزارشی از نوع کابل کشی و تجهیزات مورد نیاز داده شود تا در صورت موافقت کارفرما تجهیزات ضروری تهیه گردند. در نهایت نوبت به اعزام نیرویی حرفه‌ای برای انجام پروژه و نصب ترانکینگ می‌رسد تا اینگونه مراحل کابل کشی اتمام یابد.

سخن آخر:

با توجه به محتواهای خوانده شده شما تا اکنون متوجه شده‌اید که خدمات پسیو از جمله کابل کشی از طریق ترانک تا چه اندازه حائز اهمیت است و  نباید آن را به افرادی غیر متخصص بسپارید. درنتیجه شما می‌توانید در صورت لزوم با خیالی آسوده انجام پروژه‌های خود را به شرکت فنی و مهندسی کارنو سپرده تا اجرای آن در بهترین حالت ممکن صورت گیرد.

امیدواریم که از این مقاله لذت برده و ما را از نظرات، انتقادات و پیشنهادات ارزشمند خود آگاه سازید. منتظر  بروزرسانی‌های بعدی ما باشید.