خرید سوئیچ شبکه poe

سوئیچ شبکه

از زمانی که سوئیچ‌های PoE به حوزه‌ی ارتباطات راه دور معرفی شدند، به عنوان یکی از کاربردهای اصلی فناوری PoE، کمک زیادی به داده‌ها و منبع تغذیه‌ی همزمان از طریق یک کابل اترنت کرده‌اند. امروزه، در پس‌زمینه‌ی افزایش تعداد پروژه‌های اینترنت اشیاء مانند: شهرهای هوشمند و ساختمان‌های هوشمند، سوئیچ‌های PoE پتانسیل رشد بیشتری را نشان می‌دهند. اکنون این محتوا به عملکرد، مزایا و محدودیت‌های سوئیچ شبکه poe می‌پردازد. همچنین برخی از پرسش‌های متداول در مورد سوئیچ‌های PoE در این مقاله برایتان آورده شده است. برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

سوئیچ شبکه PoE چیست و چگونه کار می‌کند؟

سوئیچ PoE که از آن به عنوان سوئیچ برق نیز یاد می‌شود یک سوئیچ شبکه به حساب می‌آید که از فناوری Power over Ethernet استفاده می‌کند. با یک سوئیچ شبکه PoE، می‌توان اتصال شبکه و برق را از طریق کابل اترنت برای تأمین PD (دستگاه تغذیه شده) محقق نمود. در حال حاضر، انواع سوئیچ‌های شبکه PoE براساس شماره‌ی پورت در بازار وجود دارند. شما می‌توانید برای خرید سوئیچ شبکه poe با کارشناسان شرکت ما تماس بگیرید.

سوئیچ PoE در مقابل سوئیچ غیر PoE:

دلیل اینکه چرا شما به برق روی سوئیچ‌های اترنت نیاز دارید هنگام مقایسه سوئیچ POE با سوئیچ غیر POE واضح خواهد بود. سوئیچ غیر PoE به سوئیچ‌هایی اطلاق می‌شود که در آن POE برای تأمین برق کاربران نهایی از طریق اترنت فعال نیست، اما فقط می‌تواند داده‌ها را به دستگاه‌های شبکه ارسال نماید. برای به دست آوردن POE، کاربران باید تجهیزات منبع تغذیه (PSE) مانند انژکتور POE را بین سوئیچ و PD مستقر کنند. این انژکتور یا سایر  PSE‌های میانی می‌توانند در حین دریافت سیگنال‌های داده از کابل متصل به سوئیچ غیرPOE، برق اضافه کنند و سپس هم داده‌ها و هم برق را به PD تحویل دهند .در این کاربرد، انژکتور یا سایر PSE های میانی نیز برای برق به سیم نیاز دارند. با این حال، برای یک برنامه سوئیچ PoE گیگابیتی، همه چیز آسان‌تر خواهد شد. برای یک سوئیچ PoE، تنها یک کابل برق برای سوئیچ و یک کابل شبکه برای اتصال PD مورد نیاز است. سپس PD را می‌توان مستقیماً برای انتقال داده و منبع تغذیه به پورت سوئیچ گیگابیتی poe متصل نمود.

مزایای سوئیچ شبکه poe:

بر اساس حالت کار سوئیچ POE در مقابل سوئیچ غیر POE، سوئیچ POE مزایایی نسبت به جنبه‌های زیر دارد:

انعطاف‌پذیری:

سوئیچ ‌های poe انعطاف‌پذیری زیادی برای کابل‌های شبکه‌ی کاربران دارند و این امکان فراهم می‌شود که PD هایی مانند دوربین‌های نظارت IP بر اساس جایی که باید برود نصب شوند. علاوه بر این، ترکیبی از سوئیچ PoE و فناوری بی‌سیم می‌تواند محیطی بدون کابل را ممکن نماید.

سادگی:

بدون نیاز به در نظر گرفتن PSE های اضافی و مکان‌های نصب مانند سوئیچ غیر POE، سوئیچ POE استقرار کل شبکه را ساده می‌کند.  علاوه بر این، سوئیچ‌های POE خوب پروتکل مدیریت شبکه‌ی ساده (SNMP) را نیز فعال می‌کنند و راه ساده‌تری برای نظارت و مدیریت سوئیچ فراهم می‌شود.

صرفه جویی در هزینه:

با استفاده از سوئیچ شبکه‌ی poe، نیازی به خرید و نصب سیم‌ها و پریزهای برق اضافی برای کاربران نیست. بنابراین این سوئیچ باعث صرفه جویی قابل توجهی در هزینه‌های نصب، نگهداری و زمان می‌شود.

محدودیت سوئیچ‌های poe:

با این حال، محدودیت‌هایی نیز در سوئیچ‌های POE وجود دارد که باید به آنها توجه کنید:

محدودیت فاصله:

مسافتی که سوئیچ‌های PoE می‌توانند از طریق اترنت منتقل کنند معمولاً تا ۱۰۰ متر است. برای پردیس‌های بزرگ، رستوران‌ها و شرکت‌هایی که PoE را به کار می‌گیرند، محدودیت فاصله 100 متری یک چالش است. با این حال، هنوز روش‌هایی برای افزایش دامنه POE وجود دارد. دستگاه‌هایی مانند: تقویت کننده‌های برق یا کابل‌های فیبر تغذیه‌ شده.

برق:

اگر به توان بالایی از طریق شبکه‌های POE نیاز دارید، باید مطمئن شوید که ظرفیت برق سوئیچ‌های POE نیازهای شما را برآورده می‌کند. زیرا بر اساس استانداردهای POE و وات POE محدودیت قدرت وجود دارد.

سؤالات متداول در مورد سوئیچ POE:

سؤالات متداولی در مورد سوئیچ‌های poe وجود دارد که در این بخش به آن می‌پردازیم.

1. آیا برای استفاده از سوئیچ‌های PoE به کابل‌های خاصی نیاز دارم؟

خیر. به طور کلی، کابل‌های اترنت که باید برای سوئیچ‌های POE استفاده شوند، فقط به نرخ داده پورت PoE بستگی دارند. برای مثال: 10/100M می‌تواند از کابل‌های Cat3 یا بهتر استفاده کند. 1000M به کابل های Cat5/Cat5e/Cat6 نیاز دارد. وقتی در آینده بتوانید دستگاه‌های PoE 2.5G/5G/10G را مستقر کنید، ممکن است به کابل‌های Cat6a یا بهتر نیاز داشته باشید.

2. سوئیچ Poe فعال انتخاب کنم یا غیرفعال؟

سوئیچ فعال POE با استاندارد POE مطابقت دارد، بنابراین، به آن سوئیچ استاندارد POE نیز می‌گویند. برعکس، سوئیچ POE غیرفعال به هیچ استانداردی پایبند نیست. سوئیچ‌های فعال POE و سوئیچ‌های غیرفعال POE تفاوت‌های خود را در جنبه‌های مختلف از جمله پایه منبع تغذیه POE ، پشتیبانی از اترنت و غیره حفظ می‌کنند. اگر نمی‌پرسید کدام سوئیچ POE را انتخاب کنید و ایمنی را به عنوان اولین چیز در نظر می‌گیرید، بهتر است POE فعال را انتخاب نمائید.

3. آیا می‌توان کامپیوتر یا سایر دستگاه‌های غیر POE را به سوئیچ POE متصل نمود و آیا سوئیچ POE به دستگاه‌های غیر POE آسیب می‌رساند؟

پاسخ این سؤال به نوع سوئیچ شبکه‌ی PoE شما بستگی دارد. لطفاً مطمئن شوید که از سوئیچ PoE فعال به جای سوئیچ PoE غیرفعال استفاده می‌کنید. همانطور که در سؤال آخر اشاره شد، سوئیچ PoE فعال از نظر ایمنی بر سوئیچ PoE غیرفعال برتری دارد. سوئیچ‌های فعال PoE دارای پورت‌های PoE سنجش خودکار هستند و می‌توانند تشخیص دهند که آیا دستگاه متصل یک دستگاه PoE است یا خیر. هنگامی که پورت‌های PoE به دستگاه‌های غیر PoE مانند رایانه‌ها یا لپ‌تاپ‌ها متصل می‌شوند، سوئیچ PoE آن را به‌عنوان فاقد قابلیت PoE تشخیص می‌دهد و با آن تعامل می‌کند که گویی یک سوئیچ معمولی است. سپس به جای تأمین برق، فقط از ویژگی‌های ارتباط داده پورت استفاده می‌کند. با این حال، سوئیچ‌های PoE غیرفعال، بدون توجه به اینکه دستگاه ترمینال از PoE پشتیبانی می‌کند یا خیر، همیشه جریان الکتریکی را با یک ولتاژ مشخص از کابل اترنت خارج می‌کند. بنابراین، ممکن است کامپیوترها و سایر دستگاه‌های غیر PoE را بسوزانند. خوشبختانه سوئیچ های PoE در بازار اساساً انواع فعال هستند. اما سوئیچ‌های PoE غیرفعال هنوز توسط برخی از فروشندگان عرضه می‌شوند.

4. آیا می‌توانم یک سوئیچ PoE را به یک سوئیچ PoE دیگر وصل کنم؟

بله. نیرو توسط PSE به PD تنها زمانی تأمین می‌شود که تشخیص دهد دستگاه قادر به مدیریت برق است. از آنجایی که دو سوئیچ PoE هر دو به عنوان PSE عمل می‌کنند، فقط ارتباطات داده را انجام می دهند.

5. تفاوت سوئیچ PoE با سوئیچ PoE+ چیست؟

تفاوت اصلی بین سوئیچ شبکه‌ی poe و سوئیچ poe+ در توان الکتریکی است. حداکثر مصرف برق PoE ارائه شده از طریق کابل Cat5 برای PoE PSE 15.4 وات و برای PoE+ PSE 30 وات است. در حالی که حداکثر توان دریافتی توسط PD برای PoE PD 12.95 وات و برای PoE+ PD 25.5 وات است.

6. تفاوت PoE Managed در مقابل Unmanaged Switch‌‌ چیست؟

سوئیچ مدیریت شده poe سوئیچی است که امکان دسترسی به یک یا چند اینترفیس را به منظور پیکربندی یا مدیریت فراهم می‌کند. مانند: پروتکل درختی فراگیر (STP)، سرعت پورت، VLAN ها و غیره. این سوئیچ می‌تواند به شما کنترل بیشتری بر ترافیک LAN خود بدهد و ارائه‌ی ویژگی‌های پیشرفته برای کنترل آن ترافیک. برعکس، سوئیچ مدیریت نشده PoE فقط به دستگاه‌های اترنت اجازه می‌دهد تا با یکدیگر ارتباط برقرار کنند. مانند: رایانه‌ی شخصی یا چاپگر شبکه. این از پیش مجهز به یک پیکربندی ثابت است و هرگونه تغییر در این پیکربندی را ممنوع می‌کند.

7. چگونه می‌توانم حداکثر فاصله PoE را افزایش دهم؟

برای گسترش poe می‌توان از دستگاه‌هایی مانند: توسعه دهنده‌ی poe و مبدل‌های رسانه‌ای در پیوند poe استفاده نمود.

سخن آخر:

امید است که این محتوا برای شما عزیزان مفید و کاربردی بوده باشد. شما می‌توانید برای خرید تجهیزات شبکه و سوئیچ شبکه poe با پشتیبانان و کارشناسان فروش شرکت ما تماس بگیرید. همچنین، می‌توانید نظرات، انتقادات و سؤالات خود را در قسمت دیدگاه این محتوا با ما به اشتراک بگذارید. منتظر به‌روزرسانی‌های بعدی ما باشید.