انواع پاور ماژول 8 پورت

پاور ماژول چیست

یکی از تجهیزات شبکه، پاور ماژول‌ها هستند که از آن با نام PDU ها نیز یاد می‌شود. این تجهیزات جهت برق‌رسانی در مراکز داده مورد استفاده قرار می‌گیرند. پاور ماژول یا واحد توزیع برق یکی از لوازم پایه در دیتاسنتر هستند و توزیع برق موثر یکی از مهم‌ترین بخش‎‌ها در سازه‌های رک است.

البته، به یاد داشته باشید که پاور ماژول‌ها اسامی زیادی دارند. از جمله:

  • Power Module.
  • Power Disitribution unit.
  • PDU.
  • واحد توزیع برق.
  • پاور برق.
  • پنل توزیع برق دیتاسنتر.
  • سیستم‌های توزیع برق.
  • واحد توزیع کننده توان.
  • پانل‌های برق.
  • توزیع برق دیتاسنتر.
  • پنل توزیع برق مراکز داده.

به یاد داشته باشید که پاور ماژول‌ها از پورت‌های گوناگونی برخوردار هستند. ما در این محتوا قصد داریم که به معرفی پاور ماژول 8 پورت شرکت کارنو بپردازیم. پس در ادامه با ما همراه باشید.

انواع پاور ماژول 8 پورت:

همانطور که در ابتدا اشاره نمودیم وظیفه‌ی پاور ماژول، برق‌رسانی به تجهیزات داخل رک است. پاور ماژول‌ها از نظر شکل ظاهری به چند راهی‌ها شباهت دارند. این دستگاه‌ها از تعداد پورت‌های گوناگونی تشکیل شده‌اند و شما باید با توجه به نیاز خود این تجهیزات را خریداری نمائید. درواقع، هر چه تعداد تجهیزات بیشتر باشد، بهتر است از پاورماژول‌هایی که تعداد پورت‌های بالاتری دارند استفاده شود. حتی می‌توانید با توجه به نیاز شبکه‌ی خود به جای استفاده از یک PDU از چند PDU استفاده نمائید. پر مصرف‌ترین PDUها نیز در حال حاضر PDUهای 3، 8 و 9 پورت هستند. در برخی از انواع آنها براکت‌های نصبی قابل چرخش را می توان به صورت افقی و عمودی نصب کرد و سوکت‌های داخلی امکان اتصال PDUها را بدون اشغال پریزها فراهم می‌کنند.

PDU,پاور ماژول 8 پورت,خرید پاور ماژول 8 پورت,

معرفی پاور ماژول‌های 8 پورت کارنو:

شرکت فنی و مهندسی کارنو یکی از تولید کنندگان و عرضه‌کنندگان پاور ماژول‌ها در ایران می‌باشد. شما می‌توانید در هر کجای کشور که هستید با کارشناسان این شرکت تماس گرفته و اطلاعات لازم را در مورد این محصولات به دست آورید.

پاور ماژول‌های 8 پورت کارنو به شرح زیر است. از جمله:

  • کارنو پاور 8B-8G (پاورماژول 8 پورت بک تو بک)
  • کارنو پاور 8P-8F (پاور ماژول 8 پورت فیوز دار)
  • کارنو پاور 8P-8G (پاور ماژول 8 پورت)

حال به توضیح هر یک از این PDUها خواهیم پرداخت.

پاور ماژول 8 پورت بک تو بک مدل 8B-8G:

این پاور ماژول جهت کابل‌های برق کامپیوتر مورد استفاده قرار می‌گیرد. پورتی که در این محصول به کار رفته است از نوع IEC320 C-13 Back to Back است. جنس این محصول از گالوانیزه است.

اگر می‌خواهید پاور ماژولی را مورد استفاده قرار دهید که از قابلیت اتصال به ارت برخوردار باشد، می‌توانید این محصول را انتخاب نمائید. ابعاد این PDU نیز 48cm × 6cm × 6.5cm است.

فیوزهای این پاورماژول شیشه‌ای است و تعداد پورت‌های آن 8 است.

PDU,پاور ماژول 8 پورت,خرید پاور ماژول 8 پورت,

پاور ماژول 8 پورت فیوز دار مدل 8P-8F:

این PDU، همانند محصول قبلی، به علت ابعاد استاندارد از قابلیت نصب در هر نوع رکی برخوردار می‌باشد. جنس پاور ماژل 8P-8F از جنس گالوانیزه می‌باشد. فیوزهای به کار رفته در این محصول مینیاتوری است. پاور ماژول 8 پورت فیوزدار به ارت اتصال دارد. پورت به کار رفته در آن پریز برق ارت دار CEE 7DIN 49440 است. ابعاد دقیق این محصول 48cm × 11cm × 16cm است.

پاور ماژول 8 پورت مدل 8P-8G:

این محصول نیز همانند محصولات نام برده‌ی دیگر دارای 8 پورت است. جنس آن نیز از گالوانیزه می‌باشد و از قابلیت اتصال به ارت نیز برخوردار است. ابعاد این محصول  48cm × 8cm × 7cm می‌باشد. فیوزهای این PDU شیشه‌ای هستند. به یاد داشته باشید که هر پورت از فیوز جداگانه‌ای برخوردار می‌باشد. پورت استفاده شده در این محصول از نوع پریز برق ارت دار  CEE 7 DIN 49440 است.

چرا باید از پاور ماژول‌ها استفاده نمود:

بسیاری از افراد این پرسش را مطرح می‌کنند که استفاده از پاور ماژول چه مزایایی دارد و چرا باید از آن‌ها استفاده نمائیم؟ در پاسخ باید بگوئیم که استفاده از PDU ها باعث خواهد شد که ظرفیت برق مصرفی تجهیزات شبکه، پایش و مدیریت شود. علاوه بر آن، این محصولات اگر از نوع هوشمند باشند، چنین قابلیتی را دارند تا براساس جدول زمان‌بندی در زمان‌های مشخص شده‌ای خاموش و روشن شوند. یکی از مزیت‌های استفاده از پاور ماژول‌ها این می‌باشد که ایمنی اتاق سرور را ارتقاء می‌دهند؛ چرا که این دستگاه‌ها از آسیب‌های ناشی از افزایش بار مصرفی، نوسانات برق و کاهش ولتاژ جلوگیری می‌کنند.

پاورماژول‌های هوشمند همچنین از چنین قابلیتی برخوردار هستند که به پایش دما و رطوبت محیط بپردازند. علاوه بر آن از PDUهای هوشمند، اندازه‌گیری ولتاژ و جریان و عدد توان و تحلیل کامل دیتا انتظار می‌رود.

PDU,پاور ماژول 8 پورت,خرید پاور ماژول 8 پورت,

خرید پاور ماژول کارنو:

شما می‌توانید برای خرید پاور ماژول 8 پورت شرکت کارنو، با پشتیبانان شرکت ما تماس بگیرید و یا برای مشاهده قیمت پاور ماژول 8 پورت کلیک کنید. کارشناسان شرکت به شما کمک خواهند کرد تا با توجه به نیاز شبکه‌ی خود، بهترین پاورماژول 8 پورت را تهیه نمائید.

اگر این مقاله و محتویات آن مورد پسند شما واقع شده است حتماً در پایین این دیدگاه نظرات ارزشمند خود را برای ما ثبت نمائید. همچنین می‌توانید انتقادات و پیشنهادات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

منتظر به‌روزرسانی‌های بعدی ما باشید.