آشنایی با متعلقات ترانک لگراند به طور کامل

برای اطلاع از تخفیفات ترانک لگراند با کارشناسان ما تماس بگیرید.
051-37603760

هر ترانک لگراند از اجزا و متعلقات مختلفی تشکیل شده است. در طی این مقاله سعی کرده ایم این اجزا را بررسی کنیم پس خواندن این مقاله را از دست
ندهید. متعلقات ترانک لگراند باعث نصب راحت تر و آسان آنها در محیط های تحت شبکه می شود و این وسایل به زیباتر شدن تجهیزات ترانکینگ کمک بسیاری می کند.
این متعلقات شامل موارد زیر می باشد:

  • پارتیشن
  • زوایای داخلی
  • زوایای خارجی
  • زوایای تخت
  • سه راهی
  • مسدودکننده
  • قطعه اتصال درب
  • قطعه اتصال بدنه
  • کادر دو ماژول
  • کادر چهار ماژول
  • کادر شش ماژول
  • کادر هشت ماژول

هر کدام از موارد یاد شده برای منظور خاصی استفاده می شود. برای نمونه پارتیشن از متعلقات ترانک لگراند می باشد که باعث جداسازی مسیر عبور کابل های شبکه، سیم های برق و سایر تجهیزات می شود . همچنین استفاده از زوایا برای نصب تجهیزات ترانکینگ در گوشه ها و یا برای انشعاب می باشد. استفاده از پارتیشن موجب می شود که تداخل الکترومغناطیسی و نویز به وجود نیاید و همچنین از ایجاد تاثیر منفی بر روی یکدیگر جلوگیری می کند.

همانطور که می دانیم متعلقات ترانک لگراند باید به صورت مجزا خریداری شود و هر شخص بسته به نوع نیاز خود باید متعلقات مختلف را برای تجهیزات مورد نظر تهیه نماید. قابل ذکر است که استفاده ترانکینگ برای یک مدل کابل کشی استاندارد می باشد که عموماً در مرکزهای صنعتی و اداری قابل استفاده می باشد. ترانکینگ دارای اجزا و متعلقاتی است که به منظور نصب راحت استفاده می شود و به زیباتر شدن فضا کمک می کند.

در ادامه این مقاله به صورت مجزا و دقیق تر هر کدام از متعلقات ترانک لگراند را بررسی خواهیم کرد پس تا پایان با همراه باشید.

ترانک (بدنه)

یکی از تجهیزات ترانکینگ بدنه ترانک می باشد. هر یک از شاخه های ترانک دو متر می باشد. ترانک ها به همراه درب عرضه می شوند. داخل شاخه ها شیارهایی تعبیه شده است که برای نصب پارتیشن به وجود آمده است. هر یک از ترانک ها را می توان با به کارگیری پارتیشن تقسیم بندی کرد. این تقسیم بندی می تواند از یک قسمت تا چهار قسمت باشد. اندازه های ترانک های تولید شده شرکت لگراند به میلیمتر به صورت زیر می باشد:

  • 80*50
  • 50*105
  • 50*150
  • 50*195

پارتیشن

پارتیشن یکی دیگر از اجزای متعلقات ترانک لگراند می باشد که باعث جداسازی مسیر عبور کابل های شبکه، کابل های برق، کابل های تلفن و … می شود. دلیل استفاده از پارتیشن این است که از برخورد کابل شبکه و سیم ها جلوگیری می کند به این ترتیب تداخل الکترومغناطیسی و نویز به وجود نمی آید.

درب ترانکینگ

روی هر یک از ترانک ها یک درب قرار داده می شود. این درب از جنس نرم یا سخت می باشد. مسلم است که جداسازی درب از نوع جنس نرم آسان تر از جنس سخت آن می باشد. درب های جنس نرم حتی با جداسازی مکرر حالت خود را از دست نمی دهند. درب جنس نرم منعطف تر می باشد و راحت تر از بدنه ترانک جدا می شود. این وسیله در گوشه ها و زوایا باعث زیباتر شدن تجهیزات ترانکینگ می شود .

مسدود کننده (بست انتها)

مسدود کننده برای بسته شدن ابتدا و انتهای ترانک ها به کار برده می شود تا هم فرم زیباتری داشته باشد و هم ایمنی تجهیزات بیشتر شود.

درزگیر یا قطعه اتصال

درزگیرها برای متصل کردن دو عدد ترانک یا دو عدد درب به کار می روند. این وسیله به هنگام قرار گرفتن دو ترانک یا دو درب به دنبال هم، به منظور مخفی کردن محل اتصال استفاده می شود. درزگیر سه قطعه دارد: قطعه اتصال درب بر روی ترانک قرار می گیرد و قطعات دیگر در قسمت لبه های ترانک وصل می شود که باعث بهتر شدن ظاهر ترانک  شود .

زوایا داخلی

این وسیله برای اتصال در گوشه های 90 درجه داخلی روی دیوار استفاده می شود.

زاویه خارجی

این وسیله برای اتصال در گوشه های 90 درجه بیرونی روی دیوار استفاده می شود.

زاویه تخت

زاویه تخت لگراند برای متصل کردن ترانک ها به صورت قائم روی یک سطح صاف استفاده می شود.

سه راهی

از سه راهی ترانک لگراند برای به وجود آمدن انشعابات در مسیرهای عبور ترانک ها استفاده می شود.

تجهیزات ترانکینگ,ترانک لگراند,ترانکینگ,

کادر ماژول

این وسیله به بدنه ترانک وصل می شود و باعث می شود که پریزها و کلیدهای برق در جایگاه خود قرار بگیرد. کادرهای ماژول در انواع 2 ماژول،  4 ماژول، 6 ماژول و 8 ماژول ارائه می شود.

برای خرید ترانک لگراند و هر کدام از این متعلقات ترانک لگراند می توانید به فروشگاه های لوازم برقی و یا شرکت های ارائه دهنده تجهیزات شبکه مراجعه نمایید و یا به صورت آنلاین از فروشگاه های مربوطه خریداری نمایید. فروش ترانک لگراند و تمام متعلقات و تجهیزات از طریق سایت امکان پذیر می باشد.  مشخصات این کالاها روی سایت قابل مشاهده است و شما با توجه به نیاز خود می توانید تجهیزات را خریداری کنید. محصولات مورد نیاز در زمان کمی از طریق خرید اینترنتی برای شما ارسال می شود. قیمت هر یک از تجهیزات روی سایت قابل مشاهده می باشد. در صورتی که هر گونه مشکلی با خرید اینترنتی داشتید می توانید از مشاوران و کارشناسان سوالات خود را بپرسید.

اکنون که با متعلقات ترانک لگراند آشنا شدید در ادامه انواع ترانک را به شما معرفی خواهیم کرد تا با انواع این محصول آشنا شده و بتوانید با توجه به نیاز خود اقدام به خرید کنید.

انواع ترانکینگ:

ترانک ها می توانند در سه نوع تولید و عرضه شوند. از جمله:

  • ترانک دیواری
  • ترانک دفنی
  • ترانک ستونی

که در ادامه به توضیح هر یک می پردازیم.

ترانکینگ دیواری:

ترانکینک هایی که به صورت دیواری تولید شده و مورد استفاده قرار می گیرند از متعلقات زیادی که در قبل تر نیز به آن اشاره نمودیم برخوردار هستند. از جمله: زاویه داخلی، زاویه ی خارجی، قطعه اتصال بدنه، بست انتهای ترانک، سه راهی و غیره.

شاید از خود بپرسید که کاربرد این متعلقات چیست؟ هر یک از این متعلقات علاوه بر کاربردی که دارند موجب انعطاف پذیری در نصب شده و در زیباسازی محیط نیز نقش موثری را ایفا می نمایند.

شما می توانید این محصول را در اندازه های متنوعی خریداری نمائید؛ البته اندازه های 50×150، 50×80 و 50×100 بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند.

ترانکینگ دیواری، اغلب در ساختمان های مسکونی، اداری و تجاری به کار برده می شوند.

ترانکینگ دفنی:

این نوع ترانک به صورت توکار بوده و در صورت استفاده از آن، سیم ها و کابل ها در معرض دید قرار نخواهند گرفت. شما می توانید در موارد نصب سیستم های برق فشار قوی، فشار ضعیف، تلفن و شبکه از این نوع ترانک استفاده نمائید.

زیرساخت ترانکینگ دفنی به گونه ای می باشد که می توان تعداد پریزها و کابل ها را در آن تغییر داد؛ همچنین این قطعه موجب افزایش امنیت در نگهداری کابل ها می شود.

در نتیجه می توان گفت این محصول اغلب برای زیرساخت های برق فشار قوی مناسب می باشد؛ همچنین اگر کابل ها از حجم بالایی برخوردار باشند، استفاده از این قطعه به شما پیشنهاد می گردد.

ترانکینگ ستونی:

ترانکینگ های ستونی انواع گوناگونی دارند از جمله:

  • دیواری
  • ایستاده

طرح های آن نیز میتواند به صورت دایره ای و یا مکعب مستطیل باشد. این نوع ترانک ها در رنگ های گوناگونی تولید و عرضه می شوند و شما می توانید با توجه به نیاز و سلیقه ای خود این ترانک ها را خریداری نمائید.

ترانکینگ های ستونی از کابل ها در برابر ضربه و پوسیدگی نیز محافظت می کنند.