معرفی شرکت تجهیزات شبکه کارنو

شرکت تجهیزات شبکه کارنو

شرکت کارنو قرین به بیست سال است که در عرصه‌ی فروش تجهیزات شبکه‌ و راه‌اندازی و پیکربندی شبکه به فعالیت می‌پردازد. برای خرید تجهیزات شبکه می‌توانید به شرکت تجهیزات شبکه کارنو مراجعه نمائید. کارشناسان فروش و مشاورین ما به شما کمک خواهند کرد تا با توجه به نیاز اصلی شبکه و میزان بودجه‌ی خود تجهیزات شبکه‌ی لگراند، البرز و غیره را با کیفیتی بالا از ما خریداری نمائید. اکنون در ادامه با ما همراه باشید تا به معرفی تجهیزات شبکه بپردازیم.

تجهیزات پسیو و اکتیو شبکه:

همان‌طور که می‌دانید تجهیزات شبکه شامل تجهیزات پسیو و تجهیزات اکتیو است. تجهیزات پسیو شبکه به تجهیزات غیرفعال شبکه نیز معروف هستند. زیرا، عملکرد آن‌‎ها بدون نیاز به توان الکتریکی برق صورت می‌گیرد.

اما، تجهیزات اکتیو یا تجهیزات فعال شبکه برای عملکرد خود به جریان الکتریکی برق نیاز دارند.

اکنون در ادامه به معرفی تجهیزات شبکه‌ می‌پردازیم.

معرفی تجهیزات شبکه‌:

قبل از خرید تجهیزات شبکه بهتر است که با کارایی هر یک از آ‌ن‌ها آشنا شوید. آشنایی با تجهیزات شبکه روند خرید را برای شما آسان‌تر خواهد کرد. اکنون در این زیر عنوان به معرفی برخی از این تجهیزات می‌پردازیم.

سوئیچ شبکه:

سوئیچ شبکه دستگاهی است که سایر دستگاه‌های دارای قابلیت شبکه را از طریق اترنت به یکدیگر متصل می‌نماید. یک سوئیچ از سوئیچینگ بسته برای دریافت، پردازش و سپس ارسال داده‌ها به دستگاه دریافت کننده صحیح استفاده می‌کند و منجر به ایجاد یک شبکه‌ی محلی می‌شود. سوئیچ‌ها از انواع متعددی برخوردار هستند. سوئیچ‌ها از آدرس MAC هر دستگاه برای شناسایی آن‌ها استفاده می‌کنند. سوئیچ‌های مدیریت شده‌ی سطح بالا همچنین می‌توانند عملکردهای مسیریابی اولیه لایه 3 را نیز انجام دهند. برخی از سوئیچ‌ها حتی دارای کنترلرهای بی‌سیم داخلی هستند.

هاب شبکه:

هاب شبکه، مشابه سوئیچ شبکه است و این قابلیت را دارد که بین چندین دستگاه، یک شبکه را ایجاد ‌نماید. در مقایسه با سوئیچ‌های شبکه، هاب‌ها قدیمی‌تر هستند. درنتیجه، شما می‌توانید سوئیچ شبکه را جایگزین هاب شبکه نمائید.

روتر شبکه:

روتر، علاوه بر ایجاد یک LAN قادر است که چندین شبکه را به یک شبکه‌ی گسترده (WAN) متصل نماید. شبکه‌ی WAN منطقه‌ی وسیعی را پوشش می‌دهد و گاهی اوقات با اینترنت استفاده می‌شود. اگرچه اینترنت تنها یک نمونه از WAN است. روترهای شبکه می‌توانند سیمی یا بی‌سیم باشند. گاهی اوقات روترهای بی‌سیم با عنوان روترهای Wi-Fi شناخته می‌شوند.

نقطه دسترسی شبکه / نقطه دسترسی بی سیم (WAP)

نقطه دسترسی دستگاهی است که اتصال بی‌سیم را به یک شبکه‌ی سیمی اضافه می‌کند. برخی از AP ها دستگاه‌های مستقلی هستند که به روتر متصل می‌شوند، در حالی که برخی دیگر اجزای خود روتر می‌باشند. AP ها دو نوع هستند. AP های مستقل که برای تأسیسات کوچک با 1 تا 5 AP می‌باشند. اما، AP های مدیریت شده توسط کنترلر نمونه‌ای از پیاده سازی‌های بزرگ‌تر هستند تا مدیریت مرکزی همه‌ی دستگاه‌ها را مجاز نمایند.

خرید تجهیزات شبکه,شرکت تجهیزات شبکه کارنو,خرید تجهیزات شبکه,

فایروال شبکه:

فایروال شبکه نوعی دستگاه امنیتی است که ترافیک ورودی و خروجی از LAN را بر اساس مجموعه‌ای از قوانین کنترل می‌کند. عملکرد آن شبیه به فایروال نرم افزار است، اما از کل شبکه‌ی محلی به جای یک رایانه‌ی شخصی محافظت می‌نماید؛ به خصوص در سطح مشاغل کوچک. یک فایروال با یک روتر و اغلب یک WAP در یک بسته‌ی واحد ترکیب می‌شود. فایروال‌های جدیدتر اغلب به عنوان دستگاه‌های مدیریت تهدید یکپارچه شناخته می‌شوند، زیرا می‌توانند ترافیک را در سطح برنامه، بازرسی و کنترل نمایند.

درایو:

درایو ذخیره‌سازی متصل به شبکه، یک درایو اختصاصی در شبکه است که آدرسIP مخصوص به خود را دارد و عملکردی مشابه به یک هارد دیسک خارجی را دارد. برخی از درایوهایی که دارای نرم‌افزارهای داخلی هستند، به جز ذخیره فایل، رسانه‌ها را نیز پخش می‌کنند و دسترسی از راه دور را فراهم می‌آورند. درایوهای پیشرفته نیز ممکن است از چندین هارد دیسک مرتب شده در یک آرایه‌ی اضافی از دیسک‌های مستقل برای افزایش کارایی استفاده نمایند.

آداپتورهای شبکه:

آداپتورهای شبکه دستگاه‌هایی هستند که قابلیت‌های شبکه را اضافه می‌کنند و گاهی اوقات می‌توان از آن‌ها به عنوان کنترل‌کننده رابط شبکه یا کارت رابط شبکه نام برد. سه نوع آداپتور شبکه سیمی، بی‌سیم و سیمی-بی‌سیم وجود دارد. هنگام خرید یک آداپتور شبکه‌ی بی‌سیم، مطمئن شوید که با استاندارد شبکه‌‌ی بی‌سیم سازمان شما سازگاری دارد.

شرکت تجهیزات شبکه کارنو,خرید تجهیزات شبکه,شرکت تجهیزات شبکه کارنو,

مودم:

مودم یک روتر یا کامپیوتر را به خط تلفن متصل می‌کند تا دسترسی به اینترنت را فراهم آورد. هنگام خرید یک مودم، مطمئن شوید که با شبکه‌ی ارائه دهنده‌ی خدمات اینترنت شما سازگار است.

:VoIP

VoIP روشی برای ارتباط صوتی است که به جای سیستم تلفن از شبکه‌ی کامپیوتری استفاده می‌کند. ممکن است قبلاً با خدمات VoIP مانند: Skype یا Google Voice آشنا شده باشید که امکان برقراری ارتباط از طریق اینترنت را فراهم می‌کند.

خرید تجهیزات شبکه,شرکت تجهیزات شبکه کارنو,خرید تجهیزات شبکه,

خرید تجهیزات شبکه:

در زمان خرید تجهیزات شبکه بسیار دقت نمائید. یکی از مهم‌ترین موارد در شبکه، نوع زیرساخت آن است. اگر شبکه‌ای از زیرساخت خوب و استانداردی برخوردار نباشد، عملکرد شبکه‌ نیز با اختلال مواجه خواهد شد. بهتر است در هنگام خرید تجهیزات شبکه به برند آن توجه کنید. برندهایی چون لگراند و البرز بسیار محبوب و قابل اطمینان هستند. برای تهیه‌ی تجهیزات شبکه با برندهای لگراند، البرز، دیتالند و غیره همین الآن با کارشناسان ما در بخش فروش تماس بگیرید.

سخن آخر:

ما در این بخش از محتوا به توضیح برخی از تجهیزات شبکه پرداختیم. در به‌روزرسانی‌های آینده، سایر تجهیزات شبکه را به شما معرفی خواهیم کرد. شما می‌توانید برای خرید تجهیزات از شرکت تجهیزات شبکه‌ی کارنو همین الآن با کارشناسان ما در بخش فروش تماس بگیرید. نظرات، انتقادات و سؤالات خود را در بخش دیدگاه این محتوا با ما به اشتراک بگذارید.