معرفی تجهیزات ترانک البرز

تجهیزات ترانک البرز

در این مقاله با ما همراه باشید تا شما را با تجهیزات ترانک البرز و کاربرد هر یک از این تجهیزات آشنا نمائیم. ما در این مقاله به توضیحات دیگر این محصول خواهیم پرداخت. شما نیز می‌توانید پس از مطالعه‌ی این محتوا سوالات خود را از ما بپرسید و در صورت تمایل برای سفارش تجهیزات ترانک البرز با ما تماس بگیرید.

ترانک البرز و کاربرد آن:

ترانک که گاهی از آن با نام ترانکینگ نیز یاد می‌شود، محصولی است برای قرار دادن سیم‌ها و کابل‌ها در درون خود، شما با استفاده از ترانک می‌توانید سیم‌ها و کابل‌ها را درون ترانک قرار داده و از قطع شدن و آسیب رساندن به آن‌ها جلوگیری نمائید. در واقع استفاده از این محصول مزایای زیادی را به همراه دارد. اولین مزیت آن این است که همانند پوشش و محافظی برای سیم‌ها و کابل‌ها عمل می‌نماید. این محصول، جزء محصولات پسیو شبکه به حساب می‌آید. این ترانک که از برند البرز می‌باشد، بسیار محبوب پیمانکاران و مشتریان است. به یاد داشته باشید که در زمان خریداری تجهیزات پسیو شبکه باید به برند آن توجه نمائید؛ چرا که اگر تجهیزات پسیو شبکه از کیفیت خوبی برخوردار نباشد؛ این مسئله مشکل ساز شده و نرم‌افزار یا همان قسمت اکتیو شبکه را دچار مشکل می‌نماید.

تفاوت ترانک البرز با داکت:

داکت نیز همانند ترانک برای قرار دادن سیم‌ها و کابل‌ها در درون خود طراحی شده است، اما فضای ترانکینگ‌ها از داکت‌ها بیشتر  می‌باشد و همچنین ترانک‌ها از قابلیت ماژولار بودن برخوردار هستند.

ماژولار به معنای این است که شما می‌توانید به تعداد دلخواه خود بر روی بدنه‌ی ترانک، پریز و کلید نصب نمائید. همچنین شما می‌توانید با استفاده از ترانک البرز مجموعه‌ای از ماژول‌های شبکه و برق را داشته باشید.

اما از داکت‌ها فقط برای عبور سیم‌ها و کابل‌ها به صورت روکار استفاده می‌شود.

نکته‌ی دیگری که وجود دارد این است که شما باید در مکان‌های سقف دار از داکت‌ها استفاده نمائید؛ اما اگر مکان مورد نظر شما دارای سقف نباشد دیگر نمی‌توانید داکت‌ها را مورد استفاده قرار دهید. درواقع داکت‌ها ضد آب نیستند، در صورتی که ترانکینگ البرز، ضد آب است.

البته، بهتر است از برخورد آب با ترانک‌ها جلوگیری نمائید؛ چرا که درون آن‌ها تعدادی از سیم‌ها و کابل‌ها قرار دارد.

همچنین درون ترانک‌ها، پارتیشن بندی شده است و این امر موجب می‌شود که شما کابل‌های شبکه را در یک قسمت و کابل‌های برق را در قسمت دیگری قرار دهید. در نهایت با استفاده از این روش، از تداخل نویز‌ها و امواج الکترومغناطیسی جلوگیری خواهید کرد. اما داکت‌ها از چنین مزیتی برخوردار نمی‌باشند.

تجهیزات ترانک البرز,ترانکینگ,خرید تجهیزات ترانک البرز,

معرفی تجهیزات ترانک البرز:

ترانک البرز دارای تجهیزاتی است که هریک کارکرد مخصوص به خود را دارند. این تجهیزات شامل موارد نام برده‌ی زیر می‌باشند. از جمله:

  • قطعه‌ی اتصال درب
  • قطعه‌ی اتصال بدنه
  • کادر
  • درب نرم
  • بدنه ترانک (بدنه ترانک 105*50 البرز)
  • مسدود کننده
  • سه راهی
  • زاویه‌ی تخت
  • زاویه‌ی خارجی
  • زاویه‌ی داخلی
  • پارتیشن البرز

قطعه‌ی اتصال درب ترانک البرز:

قطعه‌ی اتصال درب، برای اتصال درب‌های ترانک طراحی شده است. علاوه‌ بر آن، این قطعه فضای خالی بین ترانک‌ها را پر می‌کند و جنس آن از پی وی سی می‌باشد. رنگ آن نیز سفید است. شما می‌توانید قطعه‌ی اتصال درب ترانک البرز را در سایزهای 85 تهیه نمائید.

قطعه‌ی اتصال بدنه‌ی ترانک البرز:

این قطعه برای متصل نمودن دو ترانک استفاده می‌شود. زمانی که دو ترانک در امتداد هم قرار دارند، شما می‌توانید از این قطعه برای پوشاندن محل قرار گیری و اتصال استفاده نمائید.

کادر:

از این کادر برای قرار گیری بر روی بدنه‌ی ترانک استفاده می‌کنند. قسمت رنگی کادر به بیرون و در معرض دید قرار می‌گیرد و قسمت دیگر آن به سمت درونی ترانک می‌رود.

سفارش تجهیزات ترانک البرز,تجهیزات ترانک البرز,ترانکینگ,

درب نرم ترانک البرز:

این قطعه روی ترانک را می‌پوشاند و از جنس ABS  (نوعی پلیمر که در صنعت مورد استفاده قرار می‌گیرد) است. شما می‌توانید این قطعه را در سایز 85 تهیه نمائید.

جنس ABS منجر شده است که درب نرم، دارای ویژگی‌هایی شود. از جمله:

  • قابلیت عایق بودن در برابر برق
  • برخورداری از انعطاف پذیری بالا
  • میزان مقاومت و ضربه‌ پذیری بالا

بدنه‌ی ترانک البرز:

ای بدنه نصب بسیار ساده و راحتی دارد. شما می‌توانید این قطعه را در عرض 105 میلی‌متر و در عمق 50 میلی‌متر تهیه نمائید.

مسدود کننده ترانک البرز:

مسدود کننده، برای انسداد انتها و ابتدای ترانک مورد استفاده قرار می‌گیرد.

این قطعه، علاوه بر زیباتر کردن ترانک منجر به افزایش ایمنی سیم‌ها و کابل‌ها نیز می‌شود.

سه راهی ترانک البرز:

استفاده از سه راهی ترانک البرز منجر می‌شود که همزمان سه شاخه ترانک به یکدیگر متصل شده و مسیری منسجم و یکپارچه‌ای ایجاد شود.

زاویه‌ تخت ترانک البرز:

جنس این محصول از PVC است و برای اتصال دو شاخه ترانکینگ مجزا به صورت نَوَد درجه روی دیوار استفاده می‌شود تا کانالی به هم پیوسته برای عبور کابل‌های یک مجموعه ایجاد نماید.

زاویه‌ خارجی ترانک البرز:

این محصول برای اتصال دو شاخه ترانک مجزا در گوشه‌های خارجی یک دیوار استفاده می‌شود.

زاویه داخلی ترانک البرز:

در زمانی که قصد دارید دو شاخه‌ی ترانک را به صورت مجزا به یکدیگر اتصال دهید تا مسیری یکپارچه ایجاد شود، می‌توانید از زاویه‌ی‌ داخلی ترانک استفاده نمائید.

پارتیشن البرز:

شما با استفاده از پارتیشن‌ها می‌توانید مسیر برق و شبکه را از یکدیگر جدا کنید تا از این طریق ﻧﻮﯾﺰ و ﺗﺪاﺧﻞ ﺳﯿﮕﻨﺎل‌های اﻟﮑﺘﺮﯾﮑﯽ ﮐﺎﻫﺶ ﯾﺎﺑﺪ.

سخن آخر:

شما می‌توانید برای خرید تجهیزات ترانک البرز، همین الان با کارشناسان ما تماس بگیرید.

اُمیدواریم که محتویات این مقاله برای شما مفید بوده باشد. ما را از نظرات، انتقادات و پیشنهادات سازنده‌ی خود آگاه سازید.