آشنایی با ترانک شبکه البرز

ترانک شبکه البرز

در مقاله‌ی امروز قصد داریم که در مورد ترانک شبکه البرز اطلاعاتی را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم، پس در این مقاله با ما همراه باشید.

ترانک شبکه البرز:

ترانک یکی از تجهیزات پسیو شبکه است. در مقالات قدیمی در مورد تجهیزات پسیو و اکتیو در شبکه توضیح دادیم و اشاره نمودیم تجهیزات پسیو، تجهیزاتی هستند که به آنها تجهیزات غیر فعال نیز گفته می‌شود و عملکرد آنها وابسته به جریان الکتریکی نمی‌باشد.

ترانک‌ها دارای برندهای گوناگونی هستند. اما ترانک شبکه البرز یکی از بهترین برندها بوده که از کیفیت بسیار مرغوبی نیز برخوردار است و شما می‌توانید با خریداری محصولات البرز با اطمینان به کابل‌کشی شبکه‌ی خود بپردازید. در واقع هدف از بکارگیری ترانک، جلوگیری از بی نظمی در کابل کشی است؛ چرا که شما با استفاده از ترانک خواهید توانست کابلهای شبکه خود را پوشش داده و آنها را از دید افراد پنهان نمائید.

ترانک شبکه چیست:

همانطور که در بالاتر اشاره نمودیم ترانک یکی از تجهیزات پسیو شبکه بوده و کانالهایی هستند که از آن برای عبور کابل شبکه و نصب اتصالات مختلف استفاده می‌نمایند. زمان استفاده از این تجهیزات را در ادامه به شما خواهیم گفت.

زمان استفاده از ترانک‌ها:

ممکن است خیلی از افراد با چنین سوالی مواجه شوند که چه زمانی باید از ترانک‌ها استفاده کنند؟ در پاسخ باید بگوئیم زمانی از ترانکینگ‌ها استفاده می‌نمائیم که برای قرار دادن سیم کشی‌ها و کلید پریزها امکان تخریب دیوار را نداشته یا ترجیح می‌دهیم سیمها و کابلها برای سهولت در دسترسی در درون دیوار کار گذاشته نشوند.

ایمنی ترانک ها:

یکی از دلایلی که منجر می‌شود سیمها و کابلها درون دیوار قرار بگیرند محافظت از آنها و افزایش ایمنی می‌باشد؛ زیرا سیمها و تمامی اتصالات در درون دیوار کاملا پوشش داده می‌شوند و دیگر به عوامل بیرونی برخورد نکرده و مورد آسیب قرار نمی‌گیرند. در رابطه با ترانک نیز چنین اتفاق مشابهی رخ خواهد داد؛ زیرا این وسیله همانند پوششی محافظتی عمل کرده و تمامی سیمها و کابلها را مورد پوشش قرار می‌دهند تا از آسیب دیدن آنها جلوگیری شود. در نتیجه می‌توان گفت که ترانک‌ها از ایمنی لازم برخوردار می‌باشند.

اداوات و متعلقات ترانک:

آیا می‌دانید که ترانک از چه ادوات و متعلقاتی برخوردار هستند؟ در واقع ترانکینگ‌ها از اجزای گوناگونی به وجود آمده‌اند. از جمله:

  • سه راهی ترانک
  • زاویه داخلی ترانک
  • زاویه خارجی ترانک
  • قطعه اتصال بدنه
  • و غیره

هر یک از این قطعات به توضیحاتی نیازمند خواهند بود که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

زاویه داخلی:

ما برای گوشه‌های 90 درجه نیز نیازمند نصب ترانک خواهیم بود و قطعا ترانک مورد استفاده باید به گونه‌ای طراحی شده باشد که برای گوشه‌های 90 درجه بتوان آنها را مورد استفاده قرار داد. از همین جهت قطعه‌ی زاویه یکی از قطعات ترانک البرز بوده که می‌توان آن را خریداری و در جهت استفاده نصب نمائید.

زاویه خارجی:

زاویه خارجی نیز در گوشه‌های 90 درجه دیوار مورد استفاده قرار می‌گیرند.

زاویه تخت:

کاربرد زاویه تخت برای اتصالات قائم بوده و همچنین جهت تغییر مسیر ترانک در یک سطح از آن استفاده می‌شود.

سه راهی:

شما می‌توانید در زمان انشعاب در مسیر کابل کشی این قطعه را مورد استفاده قرار دهید.

ترانک شبکه البرز,زاویه تخت,زاویه خارجی,

درزگیر:

قطعا برای پر کردن درز بین بدنه‌ها و درب ترانک، درزگیر به کار شما خواهد آمد و میتوانید با استفاده از آن درزهای خالی را پوشش داده و زیبایی بیشتری را در ترانک کشی شبکه خود به وجود آورید.

 مسدودکننده:

یکی دیگر از قطعات مورد استفاده، مسدود کننده‌ها خواهند بود. شما می‌توانید برای پوشاندن ابتدا و انتهای ترانک و افزایش ایمنی از قطعات مسدود کننده استفاده نمائید. اینگونه ظاهر کار نیز حالت منظم‌تری پیدا خواهد کرد.

پارتیشن:

پارتیشن‌ها بسیار کاربردی هستند؛ چرا که شما با استفاده از آنها می‌توانید داخل ترانک مورد نظر خود را به چند دسته تقسیم نموده و هر یک از کابلها را در قسمتی از پارتیشن قرار دهید، اینگونه کابلها از نظم بیشتری برخوردار خواهند بود و امکان دسترسی به آنها با سهولت بیشتری همراه می‌شود.

مسدود کننده‌,ترانک شبکه البرز,زاویه تخت,

تفاوت ترانک و داکت:

ترانک‌ها ( (Trunk و داکت‌ها (Dukt) با اینکه کانالهایی جهت بسترسازی می‌باشند، اما تفاوت‌هایی نیز با یکدیگر دارند. اکنون در ادامه به تفاوت بین آنها اشاره می‌نمائیم.

اداوات و اتصالات:

یکی از تفاوت‌های ترانک‌ها و داکت‌ها در ادوات و اتصالات آنها می‌باشد. ادوات و اتصالات ترانک به نسبت داکت از کیفیت و کارایی بیشتری برخوردار می‌باشد.

زاویه خارجی,مسدود کننده‌,ترانک شبکه البرز,

قابلیت نصب تجهیزات:

نوع طراحی در ترانک شبکه البرز به گونه‌ای می‌باشد که قابلیت نصب ادواتی همچون: تلفن، پریز، کیستون شبکه و غیره را بر روی سطح خود فراهم می‌آورند.

کیفیت:

ساختار ترانک از ضخامت بیشتری برخوردار است. درنتیجه ترانک‌ها دارای کیفیت و مقاومت بالایی هستند.

قیمت خرید و نصب:

همانطور که گفته شد ترانک به نسبت داکت از کیفیت بالاتری برخوردار است و بر همین اساس قیمت خرید و راه‌اندازی ترانک از داکت بالاتر ‌می‌باشد.

سخن آخر:

اکنون که این مقاله را مورد مطالعه قرار دادید می‌توانیم بگوئیم: ترانک شبکه دارای مزیتهای زیادی می‌باشند. از جمله:

  • زیبایی
  • قابلیت نصب آسان
  • امکان جابجایی ساده
  • اضافه کردن کاربر
  • کیفیت بسیار بالا
  • و غیره

در نهایت امیدواریم که این مقاله برای شما مفیده بوده باشد، شما می‌توانید ما را از نظرات، پیشنهادات و انتقادات سازنده‌ی خود آگاه نموده و برای خرید ترانک البرز و سایر تجهیزات پسیو و اکتیو شبکه با شرکت فنی و مهندسی کارنو تماس بگیرید.

منتظر بروزرسانی و مقالات آینده‌ی ما باشید.