ملاحظات هزینه‌ های پنهان در مراکز داده

هزینه‌ های پنهان در مراکز داده

اگر در حال بررسی هستید که آیا روی مرکز داده خود سرمایه گذاری کنید یا خیر، چندین جنبه مختلف وجود دارد که باید در نظر بگیرید. نه تنها مالکیت یک تلاش پرهزینه است؛ بلکه می‌تواند با هزینه‌ های پنهان در مراکز داده نیز همراه باشد که در محاسبات خود لحاظ نکرده باشید.

یکی از مهم‌ترین چیزهایی که باید در هنگام تصمیم‌گیری در مورد ساخت یک مرکز داده به آن فکر کنید، البته هزینه است. ساخت یک مرکز داده با قیمت گزافی همراه است و برخی هزینه‌های پنهان ممکن است در طول مسیر کار ایجاد شوند، حتی اگر این فرآیند را با دقت برنامه‌ریزی کرده باشید.

در این مقاله، ما شما را با برخی از هزینه‌ های پنهان در مراکز داده در هنگام ساخت و نگهداری آشنا می‌کنیم تا تصویر کاملی از آنچه واقعاً وجود دارد، به شما ارائه دهیم.

 

هزینه انرژی

ساخت و نگهداری یک مرکز داده هزینه انرژی قابل توجهی خواهد داشت، بنابراین این مورد، باید یک تمرکز کلیدی در فرآیند تصمیم گیری شما باشد. هزینه‌های انرژی در حال حاضر در بالاترین حد خود قرار دارد و هیچ کس کاملاً نمی‌داند که در آینده میزان قبوض انرژی چه خواهد شد.

این فقط خود انرژی نیست که باید به آن فکر کنید. اگر مرکز داده خود را می‌سازید، باید به دقت در مورد اطمینان از حداکثر بهره‌وری انرژی نیز فکر کنید. یافتن تعادل بین بهره‌وری انرژی و فضای رشد می‌تواند دشوارتر از آن چیزی باشد که به نظر می‌رسد.

تکنسین های مراکز داده

هزینه‌های نگهداری

هزینه خرید تجهیزات برق و خنک‌کننده برای مرکز داده، احتمالاً قبل در محاسبات شما لحاظ می‌شود؛ اما جنبه تعمیر و نگهداری آن را نادیده نگیرید. این تجهیزات ضروری‌ست و فقط باید در مورد سرمایه‌گذاری در خرید تجهیزات فکر کنید. راه اندازی و نگهداری تجهیزات نیز می‌تواند گران باشد.

شما باید مواردی مانند قراردادهای تعمیر و نگهداری، ضمانت‌های تمدید شده و هزینه نیروی کار مورد نیاز برای حفظ عملکرد روان تجهیزات جدید خود را در نظر بگیرید. همچنین ایده خوبی‌ست که مقداری بودجه برای تعمیرات و قطعات جایگزینی که ممکن است در آینده مورد نیاز باشد را نیز در نظر بگیرید.

به این فکر کنید که اگر مشکلی در تجهیزات شما پیش آمد، چگونه واکنش نشان می‌دهید؟ مطمئن شوید که هزینه‌های احتمالی خرابی‌هایی که ممکن است در نتیجه نقص یا مشکلات تجهیزات شما رخ دهد را نادیده نخواهید گرفت.

 

هزینه‌های تاخیر شبکه

یکی از مهم‌ترین هزینه‌های تکراری برای هر مرکز داده، البته در مورد شبکه است و اگر مرکز داده خود را راه اندازی می‌کنید، ممکن است تعجب کنید که صورتحساب‌های شبکه بالاتر از آن چیزی‌ست که ابتدا انتظار داشتید.

هزینه‌های شبکه‌سازی معمولاً در تسهیلات یا دیتاسنترهای هم‌محل کمتر خواهد بود. بنابراین شرکت‌های شبکه‌ای باید برای برنده شدن بر شرکت‌های هم محل رقابتی‌تر عمل کنند. به این طریق که کسب‌وکارهای شبکه‌ای می‌توانند برای چندین شرکت مختلف به طور همزمان چنین امکاناتی فراهم کنند و ارائه آنها را کارآمدتر و در نتیجه مقرون به صرفه‌تر کنند.

تأخیر، هزینه دیگری‌ست که باید قبل از ورود به مالکیت مرکز داده در مورد آن فکر کنید. هزینه‌های تأخیر شبکه بسته به مکانی که مرکز داده خود را انتخاب می‌کنید متفاوت خواهد بود، بنابراین به دنبال ارائه‌دهندگان در آن منطقه باشید تا ببینید چه مقدار بودجه برای این کار باید کنار بگذارید.

 

هزینه‌های انطباق

بیشتر کسب‌وکارها دارای برخی از هزینه‌های انطباق خواهند بود، چه بخواهند مرکز داده خود را به طور مستقل راه‌اندازی کنند یا یک تسهیلات هم‌محل را انتخاب کنند. با این حال، اگر بخواهید مرکز داده خود را بسازید، هزینه‌های انطباق افزایش می‌یابد.

کسب‌وکارهایی که مراکز داده خود را دارند، فقط مسوول خود داده‌ها نیستند، بلکه باید اقدامات امنیتی فیزیکی را برای محافظت از داده‌های مشتریان خود ارائه دهند. هزینه‌های دیگری مانند بازرسی و حسابرسی نیز باید در نظر گرفته شود. هنگام تصمیم‌گیری در مورد اینکه آیا ساخت یک مرکز داده توسط خودتان معقول است یا خیر، به سرمایه‌گذاری اضافی مربوط به ایمن‌سازی و مدیریت داده‌ها فکر کنید.

نصب رک سرور

پرسنل و کارمندان دیتاسنتر

هر شرکتی که قصد افتتاح مرکز داده خود را داشته باشد، به تعدادی پرسنل با مهارت و تجربه مناسب، برای مدیریت کار نیاز دارد. استخدام پرسنل با استعداد هزینه زیادی خواهد داشت.

اگر می‌خواهید از خرابی‌های غیرمنتظره جلوگیری کنید، شما به حداقل یک کارمند نیاز دارید که همیشه در دسترس باشد. آن کارمند باید کاملاً واجد شرایط و مجهز باشد تا بتواند به سرعت پاسخ دهد. حقوق یک مهندس شبکه و تکنسین مرکز داده تقریباً بالاخواهد بود. همچنین وجود کارکنان نظافتی برای کمک به حفظ مرکز داده شما مهم تلقی می‌شود.

برخی از سازمان‌ها تصمیم می‌گیرند که مراکز داده خود را بسازند و نگهداری کنند. مدیران و مسوولان این تسهیلات، اغلب دلایل بسیار خوبی برای این کار دارند؛ اما برای اکثریت قریب به اتفاق شرکت‌ها، هزینه‌ها و کار اضافی، مربوط به نگهداری داده‌هاست.

مالکیت مرکز داده یک سرمایه گذاری قابل توجه است و برای بسیاری از شرکت‌ها ضروری نیست، زیرا امکانات “colocation” در حال حاضر تمام مزایای مالکیت مرکز داده را با انعطاف‌پذیری بهتر و با هزینه کمتر ارائه می‌دهد. بدون هیچ هزینه پنهان و هیچ صورت حساب غافلگیرکننده‌ای که نگران آن باشید، کالوکیشن یک گزینه عالی برای همه مشاغل در هر اندازه‌ای‌ست.

شرکت فراز شبکه کارنو

اگر به فکر ایجاد یک مرکز داده یا اتاق سرور برای شرکت، سازمان یا کسب و کار خود هستید؛ با مشاوران شرکت فراز شبکه کارنو تماس بگیرید. کارشناسان، مهندسان و متخصصان ما اینجا هستند تا درباره همه موارد مهمی که باید بدانید، به شما کمک کنند. هدف ما این است که تصمیم درستی برای کسب و کار خود بگیرید و موفق شوید.

علاوه بر آن شرکت تجهیزات شبکه فراز شبکه کارنو البرز با مدیریت جناب آقای محمد خادمی راد، جهت ارائه محصولات تجهیزات شبکه و اتاق سرورِ لگراند فرانسه و البرز ایران، در خدمت رسانی به سازمان شما آماده است. این فروشگاه با پشتوانه قوی مالی و تخصص کارشناسان فروش، توانسته است پل ارتباطی مستقیمی با سازمان‌ها، ادارات، شرکت‌های خصوصی و دیگر مراکز برقرار نماید. که دراین راستا خدمات ارزنده بسیاری ارائه نموده است.

شرکت فراز شبکه کارنو در زمینه بازرگانی و فروش در راستای اهداف عالیه خود با همکاری شرکت‌های لگراند فرانسه و البرز ایران در زمینه معرفی و ارائه محصولات شبکه‌های کامپیوتری سعی در برآورده نمودن نیاز مشتریان و همکاران محترم نموده است.