آشنایی با کابل کشی روکار شبکه

کابل کشی روکار شبکه

موضوع محتوای امروز شرکت فنی و مهندسی کارنو کابل کشی روکار شبکه می‌باشد. پس اگر به دریافت اطلاعات در این باب علاقه دارید ما را تا انتهای این مقاله همراهی نمائید.

همانطور که می‌دانید هر مجموعه‌ای در مسیر راه اندازی یک شبکه کامپیوتری به سخت‌افزارهای مرتبطی نیاز دارد.

این سخت‌افزارها نیز برای اتصال به شبکه و تامین برق مورد نیاز خود به کابلها و سیمها وابسته هستند. همچنین در یک محیط کار، کاربران جهت انجام فعالیت‌هایشان به منبعی برای روشن کردن سیستم ها، شارژ کردن تلفن همراه، روشن کردن چراغ مطالعه و غیره نیازمند خواهند بود.

در نتیجه مجموعه‌ها برای راه‌اندازی شبکه‌های مورد نظر خود، نیازمند کابل کشی‌های روکار و گاها تو کار خواهند بود. البته هر یک از این روشهای کابل کشی از مزایا و معایبی برخوردار هستند.

اکنون در ادامه به توضیح کابل کشی روکار، توکار و همچنین مزایا و معایب آن خواهیم پرداخت.

کابل کشی توکار شبکه:

برای انجام کابل کشی‌های توکار ما نیازمند خرطومی‌هایی هستیم که کابلها و سیمها را درون آن قرار دهیم. این خرطومی‌ها از ابعاد گوناگونی برخوردار هستند؛ پس از اینکه سیمها و کابلها همگی درون این خرطومی‌ها گذاشته شدند، همگی آنها در درون دیوار قرار می‌گیرند و دیگر قابل رویت نخواهند بود. درگاه‌های ارتباط در این روش کلیدها و پریزها می‌باشند.

کابل کشی روکار شبکه:

جدا از کابل کشی توکار، ما می‌توانیم از روش کابل‌کشی روکار نیز استفاده نمائیم. در این روش از کابل کشی، کابلها و سیمها قابل مشاهده خواهند بود و دیگر درون دیوار قرار نمی‌گیرند. همچنین کاربران در صورت نیاز به راحتی به تجهیزات دسترسی خواهند داشت.

هرچند هر یک از کابل کشی‌ها، مزیتها و معایبی را در بر دارند؛ اما کابل کشی روکار به نسبت توکار بهتر می‌باشد و امروزه این شیوه بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرد. شما می‌توانید در کابل‌کشی روکار با استفاده از داکتها و ترانکها، سیمها و کابلها را پوشش دهید تا هم در معرض دید قرار نگیرند و موجب بی‌نظمی در محیط نشوند و هم از قطع شدن و آسیب رساندن به آنها جلوگیری گردد.

کابل کشی روکار شبکه از نظر هزینه‌ای نیز به صرفه‌تر می‌باشد و همانطور که گفته شد، شما  در هر زمان می‌توانید به سیمها و کابلها دسترسی داشته و در صورت لزوم به عیب یابی سریع آن بپردازید.

پسیو شبکه,کابل کشی توکار شبکه,کابل کشی روکار شبکه,

مزیت و معایب کابل کشی روکار و توکار شبکه:

همانطور که در مقدمه نیز اشاره نمودیم، هر یک از شیوه‌‌های کابل کشی از مزایا و معایبی برخوردار هستند.

در کابل کشی توکار، کاربران هیچ‌گونه دسترسی‌ای به سیمها و کابلها ندارند. درست است که دیده نشدن سیمها و کابلها منجر به زیبایی محیط بیرونی خواهد شد؛ اما عدم دسترسی به سیمها و کابلها در این روش مشکلاتی را رقم خواهد زد. به عنوان مثال اگر کابل یا سیمی در این روش خراب گردد، شما برای عیب یابی و برطرف کردن آن ملزم به پرداخت هزینه‌های زیادی خواهید بود؛ زیرا جهت دسترسی به سیمها و کابلها باید دیوار مربوطه را خراب کرده و پس از اتمام کار به مرمت مجدد آن بپردازید.

اما در کابل کشی روکار شما شاهد سهولت دسترسی به کابلها و سیمها هستید و علاوه بر دید کامل و دسترسی راحت، قدرت نظارت و شناسایی عیب و ایراداتی ولو کوچک را به محض وقوع مشکل خواهید داشت.

پسیو شبکه,کابل کشی توکار شبکه,کابل کشی روکار شبکه,

اهمیت کابل کشی روکار در پسیو شبکه:

کابل کشی روکار و با کیفیت در پسیو شبکه از اهمیت فراوانی برخوردار است.

در حوزه‌ی IT و فضای مجازی، سرعت و کیفیت انتقال اطلاعات و همچنین راه اندازی یک شبکه کامپوتری بسیار حائز اهمیت است. از همین جهت باید از مجری مجربی که از دانش، اطلاعات و رزومه‌ی بسیار قوی‌ای برخوردار است در این مورد کمک بگیرید تا در زمان اجرا تمامی قوانین و استانداردهای لازم به درستی انجام شود.

کیفیت محصولات مصرفی نیز باید مورد بررسی قرار گیرند؛ در نتیجه کیفیت کابلها، سیمها، ترانکها، داکتها و غیره مهم بوده و منجر به بازدهی در شبکه می‌شوند.

طراحی نقشه‌ جهت کابل کشی روکار:

برای انجام کابل کشی روکار در ابتدا باید ساختمان مورد نظر توسط کارشناسان مربوطه بازدید شود و سپس نقشه‌ی کابل کشی با توجه به نظرات کارشناسی طراحی گردد.

در زمان طراحی این نقشه باید مواردی چون:

  • مسیر تراکینگ
  • سینیهای کابل کشی
  • کابلهای شبکه
  • دوربین
  • برق
  • تلفن
  • برقهای اضطراری
  • تعداد نودهای شبکه
  • و غیره

مشخص شوند.

در ادامه می‌توان گفت: این محل قرارگیری رک‌های ایستاده و دیواری، دیتا سنتر، سرور اچ پی، قطعات سرور hp و دوربین های مدار بسته است که محل قرارگیری قلب این شبکه به انضمام میزان تجهیزات مورد نیاز برای ساخت آن را معین می‌کند .

همچنین در زمان مسیریابی برای کابلها و سیمها باید کوتاه ترین مسیرها که از میزان خرابی کمتری نیز برخوردار می‌باشند مشخص گردند. به یاد داشته باشید که انتخاب مسیری درست و دقیق از اهمیت فراوانی برخوردار خواهد بود.

جمع‌بندی:

در این مقاله سعی نمودیم که به توضیح کابل کشی روکار شبکه بپردازیم.

همانطور که در این محتوا خواندید کابل کشی توکار منجر به نظم بخشی به محیط و عدم نمایش کابلها شده و معایب آن نیز شامل: عدم امکان عیب یابی آسان، محدودیت در سرویس دهی، هزینه زیاد در تعمیرات و سرعت پایین طراحی و برپایی خواهد بود.

اما در کابل کشی روکار شما به راحتی به کابلها و سیمها دسترسی داشته و می‌توانید به عیب یابی و رفع اشکالات آن بپردازید. همچنین به توضیحات لازم جهت طراحی نقشه‌‌ی کابل کشی روکار اشاره نمودیم.

در انتها شما عزیزان می‌توانید برای خرید داکت، ترانک البرز و لگراند یا هرگونه تجهیزات پسیو و اکتیو شبکه با شرکت فنی و مهندسی کارنو تماس گرفته و پس از دریافت مشاوره‌ها و اطلاعات لازم به خریداری محصولات مورد نیاز خود بپردازید.

امیدواریم که محتوای خوانده شده برای شما کاربردی بوده باشد. منتظر مقالات و بروزرسانی‌های بعدی ما باشید و ما را از نظرات، انتقادات و پیشنهادات خود آگاه سازید.