چگونه پچ پنل اترنت RJ45 انتخاب کنیم؟

پچ پنل اترنت RJ45

پچ پنل اترنت RJ45 یک روش ایده آل برای ایجاد سیستم کابل کشی انعطاف پذیر، قابل اعتماد و مرتب در  شبکه خانگی یا مراکز داده است. امروزه سبک‌های مختلفی از پچ پنل‌های مسی در بازار یافت می‌شود، مانند پچ پنل شیلددار یا بدون شیلد، پچ پنل مسطح یا زاویه دار و غیره. همچنین تنظیمات می‌تواند با تعداد پورت‌ها مانند 12 پورت، 24 یا 48 پورت متفاوت باشد. بنابراین این سوال مطرح می‌شود که چگونه مناسب‌ترین مورد را برای برنامه‌های خود انتخاب کنید؟

 

پچ پنل اترنت RJ45 چیست؟

پچ پنل‌ها دستگاه‌های مختلف فناوری اطلاعات را به یکدیگر متصل می‌کنند. آنها در محیط‌های مختلف از جمله: دفاتر مرکزی شرکت تلفن و مراکز داده قرار دارند. درک نقش آنها می‌تواند به تعیین اینکه آیا امکانات شما به پچ پنل نیاز دارد یا خیر و نحوه راه‌اندازی آن کمک کند. هر پورت در پچ پنل به دستگاه دیگری در جایی در مرکز می‌رود. هر پانل تمام اتصالات را به منظور اتصال به شبکه‌ دیگر به هم متصل می‌کند. این اغلب نحوه‌ اتصال LAN به WAN یا اینترنت است. پچ پنل‌ها نیز معمولا در تاسیساتی با خطوط تلفن زیاد استفاده می‌شوند که در آنها از یک خط اصلی برای همه‌ تلفن‌ها استفاده می‌شود.

پچ پنل مسی RJ45، متفاوت از پچ پنل فیبری‌ که هم برای کابل‌های مسی محافظ دار و هم بدون محافظ مانند Cat5e، Cat6، Cat6a و Cat7، طراحی شده است. معمولاً در یک شبکه محلی (LAN) به عنوان یک مجموعه سخت افزاری نصب می‌شود و حاوی پورت‌هایی برای اتصال و مدیریت کابل‌های اترنت ورودی و خروجی‌ست.

پچ پنل شبکه معمولاً بصورت پورت‌های مدولار 8 پین در یک طرف و بلوک‌های کانکتور جابجایی 110 عایق در طرف مقابل آن ساخته می‌شود. کابل‌های پچ که به پانل وارد می‌شوند، در کانکتور عایق خاتمه می‌یابند.

در طرف مقابل، کانکتور ماژولار 8 پین به درگاهی متصل می‌شود که مربوط به سیم‌های انتهایی‌ست. با پچ پنل اترنت، هر جفت کابل یک پورت مستقل دارد. بنابراین پچ پنل‌های مسی اتصال ساده و کارآمدی را در برنامه‌های اترنت ارائه می‌دهند.

پچ پنل

برای خرید پچ پنل 24 پورت لگراند حتما با ما تماس بگیرید

05137603760

انواع پچ پنل اترنت RJ45

پچ پنل RJ45 را می‌توان بر اساس استفاده گوناگون به انواع مختلفی طبقه‌بندی کرد.

 

تقسیم بندی بر اساس دسته بندی کابل‌های اترنت

متداول‌ترین پچ پنل‌های مسی که بر اساس دسته‌بندی کابل‌های اترنت طبقه‌بندی می‌شوند، پچ پنل‌هایCat5e  Cat6 و Cat6a هستند.

 

پچ پنل Cat5e

پچ پنل Cat5e با مشخصات صنعتی TIA/EIA 568 مطابقت دارد و برای انتقال در شبکه LAN استفاده می‌شود. به طور کلی این نوع پچ پنل مسی در گروه بندی ماژول‌های 6 پورت و 8 پورت در اندازه‌های 8، 12، 24 و 48 پورت موجود است. با اعدادی که روی پورت‌ها برچسب گذاری شده‌اند، سازماندهی کابل آسان است. پچ پنل 24 پورت Cat5e محبوب‌ترین در بازار است که دارای پچ پنل پانچ و ورودی انتخابی‌ست.

پچ پانل‌های  Cat5e معمولا از مواد فولادی ساخته شده اند تا بتوانند در سخت‌ترین شرایط نیز مقاومت کنند.

پچ پنل Cat6

پچ پنل Cat6 به طور ویژه برای استفاده در برنامه‌های اترنت گیگابیتی طراحی شده است. همچنین با مشخصات صنعتی TIA/EIA 568 مطابقت دارد یا از آن فراتر می‌‍رود و برای استفاده با انواع کابل‌ها و لوازم جانبی Cat6 مناسب است. علاوه بر این، پچ پنل Cat6 دارای چگالی بالاست و عملکرد مورد نیاز برای شبکه‌ها و برنامه‌های ارتباط داده در نسل فعلی و آینده را ارائه می‌دهد. این پچ پنل‌ با چگالی بالا در نسخه‌های 12 پورت، 24 پورت، 48 پورت موجود هستند و ویژگی‌های برچسب‌گذاری را برای شناسایی آسان مدار دارند.

پچ پنل Cat6a

پچ پنل Cat6a از کلیه الزامات عملکرد IEEE 802.3an (10GBase-T) و مشخصات کابل کشی رده 6 (6a) تکمیل شده توسط استاندارد (TIA) -بدون نیاز به استفاده از جک‌های جداگانه در انتهای پانل- پشتیبانی می‌کند. پچ پنل RJ45 می‌تواند برای محافظت اتصال شبکه شما و برای اترنت 10 گیگابیتی استفاده شود. این پچ پنل اترنت را می‌توان بدون زحمت در قفسه‌ رک 50 سانتی‌متری یا براکت‌های دیواری و ارتفاع استاندارد 1U نصب کرد.

 

مقایسه پچ‌پنل‌های محافظت‌شده با پانل‌های بدون محافظ

پچ پانل‌های محافظ دار و بدون محافظ RJ45 برای مطابقت با برنامه‌های کابل مسی حفاظ دار و بدون محافظ، مورد نیاز هستند. پچ پانل‌های محافظ برای محیط‌های EMI (تداخل الکترومغناطیسی) بالا طراحی شده‌اند. این پچ پنل‌های RJ45 می‌توانند از شبکه پرسرعت شما در برابر نویز و EMI محافظت کنند، به خصوص زمانی که کابل‌های مسی در نزدیکی کابل‌های برق کار می‌کنند.

 

مقایسه پچ پنل محافظ دار Cat6 با پچ پنل بدون محافظ Cat6

پچ پانل‌های شیلددار اساساً گران‌تر از پچ پانل‌های مسی بدون محافظ هستند. ممکن است سوال کنید که آیا می‌توان از پچ پنل بدون محافظ برای کابل محافظ استفاده کرد؟ صادقانه بگوییم، این بستگی به محیطی دارد که کابل شما از آن عبور می‌کند. اگر مکان سیم برق با قدرت بالا ندارد، می‌توانید از پچ پنل بدون محافظ استفاده کنید. از طرف دیگر، اگر از جوشکاری قوس الکتریکی استفاده می‌کنید یا نزدیک به فرستنده‌های رادیویی با قدرت بالا هستید، بهتر است فرستنده حفاظ دار را انتخاب کنید.

 

مقایسه پچ پنل 24 پورت RJ45  با پچ پنل 48 پورت

پورت‌ها یکی از مهم‌ترین اجزای پچ پنل هستند که ورود و خروج داده‌ها به پنل را انجام می‌دهند. پچ پنل‌های RJ45 معمولاً از چهار یا هشت ماژولِ هشت پورت تشکیل شده‌اند که در مجموع به ترتیب 24 یا 48 پورت دارند. پچ پنل 24 پورت 1RU، پچ پنل 32 و 48 پورت 2RU و 96 پورت 4RU هستند.

ابعاد پچ پنل 24 پورت RJ45

  • عرض 19 اینچ (48.26 میلی‌متر)
  • ارتفاع 1.72 اینچ (43.68 میلی‌متر)
  • عمق 1.39 اینچ (35.30 میلی‌متر)

ابعاد پچ پنل 48 پورت RJ45

  • عرض 19 اینچ (48.26 میلی‌متر)
  • ارتفاع 3.440 اینچ (87.38 میلی‌متر)
  • عمق 1.39 اینچ (35.30 میلی‌متر)

پچ پنل

پانچ داون

پانچ داون (Punch Down) نوعی پچ پنل شبکه است که کابل‎‌های اترنت را در صفحه پشتی ساپورت می‌کند. همچنین در صفحه جلویی، پورت‌های RJ45 را می‌توان مستقیماً به کابل مسی اترنت متصل کرد.

پچ پنل feedthrough

پچ پنل تغذیه یک سری اتصالات درون خطی‌ست که بر روی یک قاب نصب شده است که کابل‌های شبکه را قادر می‌سازد به روشی منظم قرار گیرند. معمولاً پیکربندی آن 1U (24 پورت) و 2U (48 پورت) است. پچ پنل‌های تغذیه دارای پورت‌های RJ45 در دو طرف برای نصب آسان هستند.

پچ پنل زاویه دار چیست؟ (Angled Patch Panel)

پچ پنل‌های زاویه‌دار که برای مدیریت بهتر کابل طراحی شده‌اند، سیم‌های پچ را مستقیماً به کیبل منیج عمودی در دو طرف پانل هدایت می‌کنند. این کار امکان نصب سریع‌تر را فراهم می‌کند و نیاز به مدیریت کابل افقی را از بین می‌برد.

پچ پنل اترنت RJ45 مناسب را برای کابل مسی خود انتخاب کنید

از آنجایی که انواع پچ پنل مسی در بازار بسیار زیاد است، انتخاب نوع مناسب برای مدیریت آسان کابل ضروری‌ست. مطالب فوق به معرفی دقیق چندین نوع رایج پرداخته است. امیدواریم هنگام آماده شدن برای خرید پچ پنل‌های RJ45، بتواند به انتخاب شما کمک کند.