تفاوت پچ پنل و سوئیچ چیست

تفاوت پچ پنل و سوئیچ

در تنظیمات شبکه می‌بینیم همه چیز به یک سوئیچ متصل است، اما قبل از آن کابلهای فیبر نیز به منبع دیگری- پچ پنل متصل می شوند؛ بنابراین تفاوت پچ پنل و سوئیچ چه می‎باشد و عملکرد قابل توجه‌ی آنها چیست؟!

اگر می‌خواهید با تفاوت این دو آشنا شوید در ادامه‌ی این مقاله با ما همراه باشید.

 پچ پنل چیست؟

پچ پنل (پچ پانل فیبر نوری، محفظه فیبر نوری) واحد انتهایی پورتهای شبکه است که با هم متمرکز شده اند. این یک جز solution راه حل مدیریت کابل است که برای سازماندهی کابلهای فیبر و مرتب نگه داشتن همه چیز برای یک گنجه سیم کشی تمیز استفاده می شود. در مراکز داده، انبوهی از سیمهای کابل که به طور پراکنده و با هم مخلوط شده‌اند، می‌توانند آزاردهنده باشند، در این حالت پچ پنل ضروری و مفید خواهد بود. پچ پنل نه تنها مدیریت آسان را فراهم می کند، بلکه از خاتمه یافتن در برابر ضربه نیز محافظت می نماید. علاوه بر پچ پنل فیبر نوری، سایر لوازم جانبی مدیریت کابل از جمله: اتصالات کابل و برچسب‌های کابل نیز برای مرتب نگه داشتن کابل‌ها و شناسایی آنها آسان است.

سوئیچ چیست؟

سوئیچ که معمولاً به آن سوئیچ شبکه می گویند، وسیله ای در مرکز داده است که تمام دستگاه‌ها (مانند رایانه‌های شخصی و سرورها) را به طور کلی به هم متصل می‌کند تا ارتباط بین شبکه و به اشتراک گذاری داده بین دستگاه‌های مختلف شبکه حاصل شود. این داده ها، ورودی را از چندین پورت ورودی به پورت خروجی خاص کانال می کنند تا داده ها را به مقصد برساند. در اترنت LAN یا WAN، سوئیچ شبکه مدرن معمولاً مشخص می‌کند که کدام پورت خروجی را با استفاده از آدرس شبکه استفاده کنید.

با مقایسه پچ پنل و سوئیچ می توان نتیجه گیری زیر را انجام داد:

پچ پنل چیزی نیست جز ابزاری اساسی برای مدیریت کابل که هیچ تاثیری در عملکرد انتقال داده ندارد. با این حال، سوئیچ یک منبع عملکردی غیر قابل تعویض در تنظیمات شبکه است.

پچ پنل,تفاوت پچ پنل و سوئیچ,خرید پچ پنل و سوئیچ,

چرا پچ پنل معمولاً در نصب شبکه راه اندازی می شود:

همانطور که در بالا ذکر شد، پچ پنل تاثیری در روند انتقال داده ندارد. سوال این است که آیا می توان در کابل کشی فیبر نوری آن را حذف کرد؟

یا می توان سیمها را مستقیماً به یک سوئیچ متصل نمود؟! وقتی فقط با چندین کابل فیبر سر و کار دارید جواب مثبت است. با این حال در مراکز داده که تعداد زیادی قطره اترنت وجود دارد، پچ پنل اترنت ضروری خواهد بود. بدون شک شما نمی خواهید همه چیز را با هم درهم کنید!

در نتیجه یک پچ پنل در دسترس مدیریت می‌تواند:

  • سهولت در طبقه بندی
  • تعمیر و نگهداری
  • نصب و ارتقا

را فراهم می کند.

سوئیچ شبکه,پچ پنل,تفاوت پچ پنل و سوئیچ,

سخن آخر:

در این مقاله به ترتیب و مختصراً به پچ پنل و سوئیچ پرداخته شد، سپس اختلافات بین آنها مورد بحث قرار گرفت.

سوال‌هایی همچون: پچ پنل در مقابل سوئیچ چه تفاوتی دارد و چرا یک پچ پنل معمولاً در نصب شبکه راه اندازی می‌شود در حالی که قبلاً از یک سوئیچ استفاده شده است؟ مورد بررسی قرار داده شد. الان شما می توانید به این سالات پاسخ دهید.

در نهایت و به زبان ساده، پچ پنل ابزاری اساسی برای مدیریت کابل است در حالی که سوئیچ شبکه منبع عملکردی قابل توجهی در مرکز داده به حساب می‌آید. اما هر دوی آنها در موقعیت‌های مربوطه خود نقش مهمی دارند.

شما می‌توانید برای خرید پچ پنل 24 پورت لگراند و سوئیچ و تمامی خدمات نصب و راه‌اندازی شبکه با شرکت فنی و مهندسی کارنو تماس بگیرید تا تمامی اطلاعات لازم در اختیار شما قرار گیرد.

امید است که این مقاله مورد رضایت شما قرار گرفته باشد. لطفا در صورت تمایل ما را از نظرات، پیشنهادات و انتقادات ارزشمند خود آگاه سازید.

منتظر مقالات و بروزرسانی‌های ما در آینده باشید.