خرید کابل شبکه مشهد

کابل شبکه مشهد

اگر به دنبال خرید کابل شبکه هستید بهتر است که آن را از شرکتی معتبر خریداری نمائید.

کابل‌های شبکه نقش بسیار مهمی را در شبکه ایفا می‌کنند. اگر کابل شبکه از کیفیت مناسبی برخوردار نباشد، زیرساخت شبکه‌ی شما نیز دچار مشکل خواهد شد.

شرکت فنی و مهندسی کارنو بهترین تجهیزات شبکه را به شما عزیزان ارائه می‌دهد. شما می‌توانید برای خرید تجهیزات شبکه و کابل شبکه مشهد با ما تماس بگیرید و با خیالی آسوده تمامی تجهیزات مورد نیاز شبکه‌یتان را از ما خریداری نمائید.

ویژگی‌های کابل شبکه مشهد:

کابل شبکه باید از ویژگی‌هایی برخوردار باشد. شما به عنوان یک خریدار، چنین وظیفه‌ای را برعهده خواهید داشت تا از کیفیت کابل شبکه‌ی خود اطمینان حاصل نمائید. در غیر این‌صورت منتظر باشید تا شبکه‌ی شما با اختلال مواجه شود.

در ابتدا برای بررسی نمودن ویژگی‌های یک کابل شبکه‌ی خوب باید از خود بپرسید که نیازهای شبکه‌ی من چه می‌باشد؟

بله، شما باید بر اساس نیاز شبکه‌ی خود، کابل شبکه را تهیه نمائید.

به عنوان مثال: باید آگاه باشید که به چه تعداد کابل شبکه نیاز دارید و هر کابل  شبکه باید از چه اندازه‌ای برخوردار باشد؟

برای تشخیص اندازه‌ی کابل باید از مهندسین و متخصصانی که در این حوزه هستند کمک بگیرید. آن‌ها کوتاه‌ترین و امن ترین مسیر را برای کابل کشی شبکه‌‌ی شما در نظر خواهند گرفت.

سپس باید بدانید پهنای باند و سرعت انتقال داده‌ی کابل شبکه‌ی شما باید تا چه اندازه‌ای باشد.

در نهایت، شما باید بین کابل‌های موجود، همان کابلی را انتخاب نمائید که به هدف کاربری شما نزدیک‌تر باشد.

کابل شبکه‌ی لگراند و دیتالند:

بهتر است که در زمان خرید کابل شبکه به برند آن دقت نمائید. یکی از بهترین برندهای کابل شبکه لگراند و دیتالند می‌باشد. شما می‌توانید برای خرید کابل شبکه‌ی مشهد از برند لگراند و دیتالند، همین الآن با کارشناسان شرکت ما تماس بگیرید و از اطلاعات لازم در این زمینه برخوردار شوید.

اکنون در ادامه به توضیح انواع کابل شبکه می‌پردازیم.

خرید کابل شبکه,کابل شبکه مشهد,خرید کابل شبکه,

دسته‌بندی کابل شبکه‌ی لگراند:

کابل‌های شبکه در دو مورد با یکدیگر تفاوت دارند. از جمله:

  1. پهنای باند
  2. سرعت انتقال داده

تفاوت همین دو ویژگی در کابل‌ها منجر شده است که کابل‌های شبکه با یکدیگر متفاوت باشند و در دسته‌بندی‌های متنوعی قرار بگیرند. دسته‌بندی کابل‌های برند لگراند نیز به شرح زیر می‌باشد. از جمله:

  • کابل CAT 5
  • کابل CAT 5e
  • کابل CAT 6
  • کابل CAT 6e
  • کابل CAT 7
  • کابل CAT 8

معرفی کابل CAT 5 لگراند:

کابل CAT 5 اغلب برای مصارف خانگی کاربرد دارد. در حال حاضر به علت وجود کابل‌های پیشرفته‌تر، این نوع کابل دیگر چندان مورد استفاده‌ قرار نمی‌گیرد. سرعت انتقال داده در این کابل MBPS100 می‌باشد. پهنای باند آن نیز MHZ100 است.

معرفی کابل شبکه‌ی CAT 5e لگراند:

این کابل در قیاس با کابل پیشین که به معرفی آن پرداختیم، پیشرفته‌تر است. سرعت انتقال داده‌ی این کابل همانند نوع پیشین است؛ اما پهنای باند آن به MHZ125 ارتقاء یافته است.

معرفی کابل CAT 6 لگراند:

یکی از پرکاربردترین کابل‌ های شبکه لگراند، کابل CAT 6 می‌باشد.

سرعت انتقال داده و پهنای باند در این کابل توسعه یافته است.

اگر به دنبال کابلی هستید که سرعت انتقال داده‌ی آن MBPS500  باشد و پهنای باند آن نیز به MHZ250 برسد از کابل CAT 6 استفاده نمائید.

معرفی کابل CAT 6e لگراند:

همان‌طور که مشهود است این کابل شبکه از نوع CAT 6 پیشرفته‌تر است. سرعت انتقال داده در این کابل به GBPS1 توسعه یافته است. کابل CAT 6e از نظر پهنای باند، تغییری نکرده است.

معرفی کابل CAT 7 لگراند:

ساختار این کابل شبکه شیلددار یا STP می‌باشد. این کابل برای شبکه‌هایی مناسب است که به سرعت انتقال داده و پهنای باند بسیار بالایی نیاز دارند.

سرعت انتقال داده در این کابل GBPS10 و پهنای باند آن نیز MHZ600 می‌باشد.

کابل شبکه‌ی CAT 8‌ لگراند:

ساختار این کابل هم STP می‌باشد. کابل شبکه‌ی CAT 8‌ لگراند به نسبت سایر کابل‌های شبکه‌ی لگراند از پهنای باند و سرعت انتقال داده‌ی بیشتری برخوردار است. در حال حاضر این کابل در کشور موجود نمی‌باشد.

کابل شبکه مشهد,خرید کابل شبکه,کابل شبکه مشهد,

انواع کابل شبکه از نظر ساختار:

ساختار کابل‌های شبکه نیز با یکدیگر تفاوت دارند. دسته‌ای از کابل‌ها بدون شیلد می‌باشند و دسته‌ی دیگری از آن‌ها شیلددار هستند. برخی دیگر از کابل‌های شبکه از جنس فویل آلومینیومی می‌باشند و برخی دیگر نیز دارای فویل و شیلد هستند.

به عبارت دیگر، کابل‌ها از نظر ساختار در دسته‌های زیر قرار می‌گیرند. از جمله:

  • کابل‌های UTP
  • کابل‌های STP
  • کابل‌های FTP
  • کابل‌های SFTP

در ادامه به توضیح کابل‌های بالا می‌پردازیم.

معرفی کابل‌های UTP:

اگر در ساختار کابل، شیلدی به کار نرفته باشد ما آن کابل را در دسته‌ی کابل UTP (Unshielded Twisted Pair) قرار می‌دهیم.

این کابل به نسب سایر کابل‌های شبکه از قیمت مناسب‌تری برخوردار است.

کابل UTP شامل 8 سیم مجزا است. این سیم‌ها در چهار جفت پیچ خورده‌اند. کابل‌های UTP چنین قابلیتی را دارند که در انتهای آن‌ها کانکتوری اتصال یابد. این کانکتورها به شاخه‌هایی به نام RJ45 معروف هستند.

این کابل‌ها به علت عدم برخورداری از شیلد، مستعد تداخل‌های الکترومغناطیسی یا فرکانس‌های رادیویی می‌باشند. از همین جهت در زمان استفاده از این کابل‌ها باید شرایط و مسیر کابل کشی را مورد بررسی قرار داد و از جداکننده‌هایی استفاده نمود که جلوی تداخلات الکترومغناطیسی را بگیرد.

معرفی کابل‌‌های STP:

این کابل‌ها از شیلد برخوردار می‌باشند. این کابل‌ها به علت برخورداری از شیلد از تداخلات الکترومغناطیسی جلوگیری می‌نمایند. کابل‌های STP از سرعت انتقال داده‌ی بالایی برخوردار هستند. کابل‌های STP از نظر جفت بدون محافظ همانند کابل‌های UTP می‌باشند. از نظر قیمتی کابل‌های STP گران‌تر هستند؛ اما از چنین مزیتی برخوردار می‌باشند که نرخ‌های انتقال بالاتر را در فواصل طولانی‌تر پشتیبانی نمایند.

معرفی‌ کابل‌های FTP:

در ساختار این کابل‌ها از فویل آلومینیوم و چندین جفت سیم مسی استفاده شده است. این سیم‌ها در غلافی از فویل آلومینیوم قرار گرفته‌اند.

معرفی کابل SFTP:

کابل SFTP (Screened Fully Shielded Twisted pair) کابلی است که از چندین نسخه‌ی محافظ فلزی برخوردار می‌باشد. ساختار این کابل به گونه‌ای است که از تداخلات الکترومغناطیسی جلوگیری می‌نماید.

خرید کابل شبکه مشهد:

برای خرید کابل شبکه دیتالند در مشهد و خرید سایر تجهیزات شبکه با کارشناسان ما در بخش فروش تماس بگیرید. ما به شما کمک خواهیم کرد تا با توجه به نیاز شبکه‌ی خود کابل شبکه‌ی مورد نظرتان را خریداری نمائید. به یاد داشته باشید که کابل‌های شبکه‌ی خریداری شده تأثیر زیادی در زیرساخت شبکه می‌گذارد. بنابراین، قبل از خرید کابل شبکه به نیازهای شبکه‌ی خود پی ببرید.

امید است که از این مقاله لذت برده باشید و مطالب آن برای شما مفیده بوده باشد. شما می‌توانید نظرات، انتقادات و پیشنهادات خود در دیدگاه این محتوا با ما به اشتراک بگذارید و منتظر به‌روزرسانی‌های بعدی ما باشید.